۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۰

اعتراف ترامپ به حمله سایبری به روسیه

ایتنا- ترامپ به یکی از حملات سایبری انجام‌شده از سوی دولت آمریکا به سازمانی روسی در طی انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور در سال 2016 اعتراف کرده است.
اعتراف ترامپ به حمله سایبری به روسیه
ترامپ به یکی از حملات سایبری انجام‌شده از سوی دولت آمریکا به سازمانی روسی در طی انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور در سال 2016 اعتراف کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، آمریکا معمولا حملات سایبری خود به روسیه را مخفی نگه می‌دارد اما دولت این کشور به‌تازگی از یکی از این حمله‌ها پرده‌برداری کرده است. ترامپ به‌تازگی در مصاحبه با واشنگتن‌پست تائید کرده است که حمله‌ای سایبری را علیه آژانس تحقیقانی اینترنت طرح‌ریزی کرده است که از روز انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات‌متحده در سال 2018 آغازشده و چند روز ادامه داشته است. ترامپ این حرکت را موفقیت‌آمیز خوانده است.
 
جالب است بدانید که آژانس تحقیقاتی اینترنت درواقع یک تیم مخرب است که عامل اصلی دخالت روسیه در انتخابان سال 2016 امریکا محسوب می‌شود. ترامپ همچنین به‌صورت نادرست مدعی شد که اوباما در رابطه با دخالت روسیه در انتخابات 2016 مسکوت مانده است.
 
 
 
البته اوباما در اکتبر 2016 به‌صورت کاملا عمومی از روسیه به دلیل هدف قرار دادن دموکرات‌ها انتقاد کرد و تحریم‌هایی را نیز علیه این دولت اتخاذ کرد. گزارش‌ها همچنین اظهار کردند که اوباما در ماه اوت همان سال و پس از اطمینان حاصل کردن از دخالت روسیه در انتخابات، سازمان سایبری مخفیانه‌ای را تأسیس کرد.
 
حمله سایبری آمریکا به روسیه در سال 2018 به‌منظور تخریب تلاش‌های این دولت برای بروز شک و تردید در مشروعیت نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای بود که درنتیجه آن دموکرات‌ها بار دیگر کنترل مجلس نمایندگان ایالات‌متحده را بر عهده گرفتند. به نظر می‌رسد که ترامپ با این اقدام سعی دارد تا سیاست‌های خود علیه دولت روسیه را تغییر بدهد. او پیش‌ازاین از سخنان پوتین در رابطه با نفی حملات دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرده بود ولی در اینجا حداقل یکی از حملات سایبری این کشور علیه آمریکا را تائید کرده است.
 
آن‌طور که به نظر می‌رسد، تمامی سازمان‌های‌امریکایی و غول‌های اینترنت این کشور بیشتر توجه خود را به سمت اقدامات احتمالی روسیه در طی انتخابات 2020 آمریکا معطوف کرده‌اند. این مقامات و کمپانی‌ها در پی آن هستند که بدانند آیا اظهارات ترامپ به تخریب‌های مشابه خواهد انجامید یا خیر.
 
کد مطلب: 61604
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام