کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فردی روسی مقصر اصلی بزرگ ‌ترین حمله سایبری به دراپ باکس و لینکدین

سايت خبری ايتنا , 24 تير 1399 ساعت 13:50

ایتنا- گزارش‌ها خبر از آن می‌دهند که دادگاه آمریکا سرانجام فردی با ملیت روسی را مقصر اصلی بزرگ‌ترین حمله سایبری به دراپ باکس و لینکدین دانست.


گزارش‌ها خبر از آن می‌دهند که دادگاه آمریکا سرانجام فردی با ملیت روسی را مقصر اصلی بزرگ‌ترین حمله سایبری به دراپ باکس و لینکدین دانست.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، یکی از دادگاه‌های سان‌فرانسیسکو فردی روسی به نام یوگنی نیکولین را مقصر یکی از بزرگ‌ترین هک‌هایی دانست که در تاریخ امریکا اتفاق افتاده است. نیکولین به هک لینکدین و دراپ باکس در سال 2012 محکوم شده است. او در طی این حمله موفق به کسب 117 میلیون نام کاربری و پسورد شده است و سعی داشته است آن‌ها را در فروم های روسی بفروشد.
 
او همچنین به دزدی داده‌های Formspring نیز محکوم شده است. این تهدید امنیتی بزرگ عامل اصلی عرضه قابلیت تشخیص هویت دوعاملی و ویژگی خودکاری بود که فعالیت‌های مشکوک حساب‌های کاربری افراد را در دراپ باکس ردیابی و بررسی می‌کند.
 

 
 
نیکولین در سال 2016 میلادی در جمهوری چک با اتهام به ارتکاب 9 جرم دستگیر شد. او از آن زمان تاکنون در زندان‌های مختلف محبوس بوده است. هر دو دولت امریکا و روسیه او را درخواست کردند اما درنهایت جمهوری چک تصمیم گرفت که در سال 2018 او را به آمریکا تحویل بدهد.
 
گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که یکی از قاضی‌های این پرونده شواهد ارائه‌شده در این پرونده را زیر سوال برد و اظهار کرد که در تائید پرونده این فرد شک دارد. بااین‌حال برخلاف شک این قاضی نیکولین هم‌اکنون در تاریخ 29 سپتامبر محکوم خواهد شد. او برای تمامی جرم‌های خود از قبیل فروش اطلاعات دزدیده‌شده و نصب بدافزار به ده سال زندان محکوم شده است. علاوه بر این او مجبور است که پنج سال دیگر را میز به جرم هک کردن و توطئه در زندان سپری کند.
 


کد مطلب: 61603

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61603/فردی-روسی-مقصر-اصلی-بزرگ-ترین-حمله-سایبری-دراپ-باکس-لینکدین

ايتنا
  https://www.itna.ir