کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همکاری مایکروسافت و گوگل برای عرضه نرم ‌افزارهای بیشتر برای پلی استور

11 مرداد 1399 ساعت 11:20

ایتنا- کمپانی‌های مایکروسافت و گوگل برای ارائه نرم‌افزارهای وب بیشتر به اکوسیستم اندروید با یکدیگر همکاری‌هایی را آغاز کرده‌اند.


گزارشات منتشره حاکی است کمپانی‌های مایکروسافت و گوگل به منظور ارائه نرم‌افزارهای وب بیشتر برای اکوسیستم اندروید، با یکدیگر همکاری‌هایی را آغاز کرده‌اند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، پشتیبانی شرکت مایکروسافت از سیستم عامل اندروید در واقع به مرحله‌ای به فراتر از تولید نرم‌افزارهای اختصاصی و دستگاه‌های بهره‌مند از این سیستم ‌عامل مثل سرفیس دو رسیده است.
گزارش‌های به ‌دست ‌آمده حاکی از آن است که این کمپانی در تلاش است تا به گوگل برای ارائه نرم‌افزارهای پیشرفته وب در پلی استور کمک کند.
 
گفته شده نرم‌افزارهایی که با استفاده از ابزار PWABuilder مایکروسافت ساخته می‌شوند، از بهینه‌سازی و کتابخانه نرم‌افزاری گوگل Bubblewrap برای بهره‌مندی از قابلیت‌های جدیدی نظیر استانداردی جدید برای میانبرهای وب، اعلانات پوش نوتیفیکیشن و شخصی‌سازهای بصری استفاده می‌کنند.
به ‌بیان ‌دیگر، نتیجه این همکاری، ساخت نرم‌افزارهای جدید وبی است که روی تلفن همراه هوشمند به‌خوبی اجرا شوند.
 

 
 
مایکروسافت در این رابطه اعلام کرده است که اعمال قابلیت‌های توسعه‌یافته ذکرشده نباید به تلاش بیشتری احتیاج داشته باشد.
البته باید توجه داشت مشاهده نرم‌افزارهایی که از این قابلیت‌ها استفاده می‌کنند اندکی زمان‌بر است، اما این همکاری در نهایت به ارائه نرم‌افزارهای بیشتر و بهینه‌تری برای همراه‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید کاربران خواهد انجامید.
 
علاوه بر این، مشاهده همکاری دو شرکت عظیم مایکروسافت و گوگل در زمینهٔ مواردی از این ‌دست چندان عجیب نیست. این همکاری از طرفی موجب می‌شود که سازندگان نرم‌افزارها دلیل بیشتری برای استفاده از کیت ابزار مایکروسافت داشته باشند، و از طرف دیگر موجب می‌شود که تعداد نرم‌افزارهای وب دوستدار اندروید بیشتر شده و توسعه‌دهندگان به ساخت چنین نرم‌افزارهایی تمایل بیشتری نشان بدهند.
 


کد مطلب: 61601

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61601/همکاری-مایکروسافت-گوگل-عرضه-نرم-افزارهای-بیشتر-پلی-استور

ايتنا
  https://www.itna.ir