۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۲

اعتماد به تبلیغات پر زرق و برق فضای مجازی اشتباه است

ایتنا -در زمان مواجه با تبلیغات فروش کالا در فضای مجازی ضمن توجه به اصالت کالا حتما از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید خود را انجام دهید.
اعتماد به تبلیغات پر زرق و برق فضای مجازی اشتباه است

رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص تبلیغات در بستر فضای مجازی گفت: سودجویان با تبلیغات کاذب در فضای مجازی سعی در جلب اعتماد کاربران و در نهایت سوء‌استفاده از آن‌ها را دارند.
 
به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع ‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: تبلیغات در فضای مجازی یکی از راه‌های اطلاع رسانی به جامعه در مورد محصولات یا خدمات است که هدفی جزء جذب مشتری ندارد.

وی افزود: برخی افراد سودجو از این بستر سوءاستفاده کرده و با تبلیغات گسترده دروغین و کاذب در خصوص تبلیغ بسته‌های رایگان اینترنتی یا شارژهای شگفت‌انگیز و ارزان تلفن همراه، تور‌های گردشگری، فروش اجناس عتیقه و آنتیک، لوازم منزل، خودرو،  دارو، کالا‌های مجرمانه و ممنوعه و ... به دنبال فریب شهروندان و سوء‌استفاده از آن‌ها هستند.

این مقام انتظامی بیان کرد: با توجه به اینکه اغلب تبلیغات در فضای مجازی در خصوص فروش کالا است، مجرمان سایبری با سوءاستفاده از اعتماد افراد اجناس خود را با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار ارائه و با جلب اعتماد مشتریان اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

سرهنگ یادگارنژاد در راستای جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی به شهروندان توصیه کرد: در زمان مواجه با تبلیغات فروش کالا در فضای مجازی ضمن توجه به اصالت کالا حتما از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید خود را انجام دهید.

وی افزود: در صورت خرید از سایت‌های تبلیغاتی و شبکه‌های اجتماعی قبل از رویت کالا از پرداخت هرگونه وجهی خودداری کنید چرا که کلاهبرداران سایبری پس از اخذ مبالغ، دیگر پاسخگوی تلفن و تعهد خود نخواهند بود.

این مقام مسئول ادامه داد: در صورتی که نیاز به پرداخت وجه از طریق درگاه‌های پرداخت بانکی احساس شد حتما به مولفه‌های یک درگاه پرداخت الکترونیکی معتبر توجه و سپس اقدام به پرداخت وجه کنید.

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir با پلیس فتا در میان بگذارند.
 
کد مطلب: 61599
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اخبار زیاد و متنوع فریب کاربران در فضای مجازی ، شاید بتوان یک نتیجه گرفت و آن اینکه ، آگاهی کاربران در فضای مجازی بسیار بسیار مهم است ، لذا آموزش و پرورش کاربران به صورت عام یک ضرورت انکار ناپذیر بوده و هر چه در این زمینه سرمایه گذاری شود ، احتمال فریب کاربران کم و کمتر خواهد شد. و این وظیفه نهادهای آموزش است که در همان ابتدای شروع تحصیل ، بخشی از آموزش به آشنایی و یادگیری فضای مجازی اختصاص یابد ، شاید که به این ترتیب نیاز کمتری به فیلترینگ هم باشد.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام