کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در میان مرورگرهای وب؛

کروم با قدرت از جایگاهش دفاع می‌کند!

23 تير 1399 ساعت 12:15

ایتنا -با توجه به محبوبیت مرورگرهایی مانند بریو و ویوالدی که به حفظ حریم خصوصی متمرکز شده و به تبلیغات روی خوشی نشان نمی‌دهند، هدف اصلی گوگل این است که تا حد ممکن، مرورگر کروم را چابک نگه دارد.



اگرچه مرورگر کروم اخیرا تجربه پرافت و خیزی داشته اما گوگل با تغییراتی که صورت داده به میلیون‌ها کاربر این مرورگر انگیزه داده تا همچنان به استفاده از آن ادامه دهند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سایت ویندوز کلاب با دسترسی به اسناد داخلی گوگل، از تغییرات مهمی خبر داد که در کروم صورت گرفته و باعث می شود مصرف باطری لپ تاپ‌ها و گوشی‌ها به میزان چشمگیری کمتر شود. این مسئله باعث طولانی شدن عمر باطری این دستگاه‌ها به مدت چند ساعت بیشتر خواهد شد.

طبق توضیحات این پایگاه خبری فناوری، گوگل با محدود کردن استفاده از وظایف غیرضروری جاوا اسکریپت در پس زمینه برنامه، به چنین دستاوردی دست یافته است. این وظایف شامل گزارش‌دهی لاگ ها، تبلیغات و موارد دیگری هستند که گوگل دریافته است عامل خالی شدن شارژ باطری هستند. تست پایگاه ویندوز کلاب نشان داده که محدود شدن چک جاوا اسکریپت توسط گوگل در پس زمینه برنامه، عمر باتری را ۲۸ درصد بهبود بخشیده است که به معنای استفاده از آن به مدت دو ساعت بیشتر است.

با توجه به محبوبیت مرورگرهایی مانند بریو و ویوالدی که به حفظ حریم خصوصی متمرکز شده و به تبلیغات روی خوشی نشان نمی‌دهند، هدف اصلی گوگل این است که تا حد ممکن، مرورگر کروم را چابک نگه دارد.

بر اساس گزارش فوربس، جالب است که مایکروسافت با بروزرسانی اخیر ویندوز به مرورگر کروم کمک کرده است. در این بروزرسانی، مصرف حافظه کروم یک سوم کاهش پیدا می کند. در مقابل، گوگل با اعلام تصمیم بلند پروازانه خود برای اجرای برنامه‌های ویندوز از جمله آفیس در سیستم عامل کروم، فشار روی مایکروسافت را افزایش داده است.

به نظر می‌رسد جنگ مرورگرها دوباره برمی‌گردد.
 


کد مطلب: 61598

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61598/کروم-قدرت-جایگاهش-دفاع-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir