کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شیوع کرونا درآمد چین را از نرم‌افزار افزایش داد

22 تير 1399 ساعت 10:57

ایتنا - بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، درآمد صنعت نرم‌افزار این کشور از ژانویه تا ماه می سال ۲۰۲۰ علیرغم شیوع ویروس کرونا ۴.۲ درصد رشد کرده است.




درآمد شرکت‌ها و مؤسسات فعال در زمینه تولید انواع نرم‌افزار در چین در بازه زمانی یادشده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۲ درصد رشد کرده و به چهار میلیارد دلار رسید.

به گزارش ایتنا از مهر، طی همین مدت سود کسب شده شرکت‌های نرم افزاری چین با کاهش یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۶۰ میلیون دلار رسید.

ارزش صادرات شرکت‌های نرم‌افزاری چین از ژانویه تا ماه می سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۶.۶ میلیارد دلار بوده است که این رقم هم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد. شیوع گسترده ویروس کرونا و بسته شدن بسیاری از مسیرهای ارتباطی هوایی، دریایی و زمینی موجب این کاهش شده است.

در عین حال میزان برون سپاری خدمات توسط شرکت‌های نرم افزاری چین رشد ۱.۳ درصدی داشته است. بیشترین رونق کاری مربوط به شرکت‌های نرم افزاری فعال در استان‌های مرکزی چین بوده که درآمد آنها ۱۱.۴ درصد رشد کرده، اما این رشد در مورد شرکت‌های نرم افزاری استان‌های غربی ۸.۵ درصد و در مورد شرکت‌های نرم افزاری استان‌های شرقی ۵ درصد بوده است.


کد مطلب: 61580

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61580/شیوع-کرونا-درآمد-چین-نرم-افزار-افزایش

ايتنا
  https://www.itna.ir