کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اینتل از جایگزین استاندارد USB-4 خود رونمایی کرد

سايت خبری ايتنا , 22 تير 1399 ساعت 11:04

ایتنا- گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که کمپانی اینتل از فناوری تاندربولت 4 به‌عنوان جایگزینی برای یواس‌بی 4 رونمایی کرد.


گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که کمپانی اینتل از فناوری تاندربولت 4 به‌عنوان جایگزینی برای  یواس‌بی 4 رونمایی کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، جالب است بدانید که سرعت تاندربولت 4 نسبت به نسخه قبلی خود یعنی تاندربولت 3 زیاد نیست اما ملزومات حداقلی سیستم‌ها برای بهره‌مندی از این فناوری در نسل جدید آن کاهش چشم‌گیری داشته است.
 
کامپیوترهای تاندربولت می‌توانند به‌صورت هم‌زمان از اتصال 4 صفحه‌نمایش  4K پشتیبانی کنند و پیش‌ازاین تنها قادر به پشتیبانی از یک دستگاه بودند. علاوه بر این تاندربولت 4 از سرعت داده PCIe 32 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند که این میزان نسبت به قبل دو برابر شده است.
 

اینتل از جایگزین استاندارد USB-4 خود رونمایی کرد


به‌این‌ترتیب شما می‌توانید شاهد درایوهای خارجی بسیار سریع در تاندربولت 4 باشید و مطمئن باشید که حداقل یکی از پورت‌های این استاندارد از شارژ لپ‌تاپ پشتیبانی می‌کند. همچنین این استاندارد از یواس‌بی 4 و داک‌هایی که حداقل شامل چهار پورت اضافی تاندربولت 4 هستند نیز پشتیبانی می‌کند.
 
همچنین اینتل اظهار کرده است که این اتصال جدید نیازمند محافظ حمله مستقیم به حافظه است. هکر از طریق این سری از حملات می‌تواند داده‌های دستگاه شما را حتی در صورت قفل بودن یا برخورداری از حافظه رمزنگاری شده، بدزد. این محافظان از فناوری VT-d اینتل که پیش‌ازاین روی دستگاه‌های مجهز به تاندربولت 3 وجود داشت،استفاده می‌کنند و هم‌اکنون استفاده از آن‌ها برای سازندگان کامپیوترها به‌شدت توصیه شده است.
 
اینتل اظهار کرده است که قصد دارد تا فناوری تاندربولت 4 را در ماه‌های این ده به تولیدکنندگان کامپیوترها عرضه می‌کند و احتمال می‌رود که اولین دستگاه‌های بهره‌مند از این استاندارد نوت‌بوک‌های پروژه آتنا باشند که در همان زمان به بازار عرضه خواهد شد.


کد مطلب: 61560

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61560/اینتل-جایگزین-استاندارد-usb-4-خود-رونمایی

ايتنا
  https://www.itna.ir