۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۰

ساخت هوش مصنوعی متخصص در ایجاد دیپ فیک

ایتنا- محققان به‌تازگی موفق به ساخت ابزار ویرایش تصویر ویژه‌ای شده‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر را به‌صورت کاملا حرفه‌ای دست‌کاری کند.
ساخت هوش مصنوعی متخصص در ایجاد دیپ فیک
محققان به‌تازگی موفق به ساخت ابزار ویرایش تصویر ویژه‌ای شده‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر را به‌صورت کاملا حرفه‌ای دست‌کاری کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  venturebeat، محققان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و مرکز تحقیقاتی Adobe Research از رمزنگار خودکاری پرده برداشته‌اند که برای دست‌کاری تصاویر ساخته شده است.
 
آن‌ها مدعی شدند که این هوش مصنوعی می‌تواند به روش‌های مختلف از قبیل تغییر بافت هر تصویری را تغییر بدهد و در عین خال نسبت به مدل‌های پیشین خود به‌صورت قابل ملاحظه‌ای بهینه باشد.
 
این محققان اعلام کردند که هوش مصنوعی یادشده می‌تواند برای ساخت دیپ فیک یا محتوای چندرسانه‌ای غیرواقعی به کار برود. در مطالعه این هوش مصنوعی معلوم شد که ادراک انسان در 31 درصد مواقع با تصاویر ساخته شده با استفاده از این رمزنگار به‌اشتباه می‌افتد.
 
بااین‌حال تشخیص‌دهندگان می‌توانند در 73.9 درصد مواقع تصاویر جعل شده با استفاده از این ابزار را تشخیص بدهند و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که این سیستم نسبت به ابزارهای دیگر تغییر تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی خطرناک‌تر نیست.
 

بسیاری از مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند به‌منظور ایجاد تصویری جدید، تنها بخشی از تصاویر ورودی را تغییر بدهند. برای مثال سازندگان هوش مصنوعی واتسون ابزاری را عرضه کرده‌اند که به کاربر اجازه می‌دهد عکسی را آپلود کرده و ظاهر ساختمان‌ها، گیاهان و. اجزای ثابت تصویر را تغییر دهند.
 
در مقابل این هوش مصنوعی حجم بسیار کمتری دارد و از قابلیت تعویض تصویر به‌عنوان دستاویزی برای یادگیری فضایی قابل تعبیه و مفید برای دست‌کاری عکس استفاده می‌کند. این ابزار تصویر ورودی را به دو کد نهفته جداگانه برای نمایش ساختار و بافت رمزنگاری می‌کند و در حین فرایند یادگیری، کد ساختار می‌آموزد که مطابق با طرح یا ساختار یک صحنه باشد و کدهای بافت ویژگی‌های ظاهری صحنه را ضبط می‌کنند.
 
محققان در آزمایشی به این هوش مصنوعی در رابطه با داده‌هایی حاوی تصاویری از کلیساها، صورت حیوانات، اتاق‌خواب‌ها، افراد، رشته‌کوه‌ها و آبشارها آموزش دادند و نرم‌افزار وبی ایجاد کردند که می‌توان به‌راحتی تصاویر آپلود شده را در آن تغییر داد.
 
کد مطلب: 61544
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام