۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۸

احتمال اعلام ممنوعیت استفاده از شبکه‌‌های اجتماعی چینی در آمریکا

ایتنا- مایک پمپئو به‌عنوان وزیر امور خارجه ایالات‌متحده اظهار کرد که کاخ سفید در نظر دارد تا استفاده از نرم‌افزارهای تیک‌تاک و دیگر نرم‌افزارهای چینی را ممنوع کند.
احتمال اعلام ممنوعیت استفاده از شبکه‌‌های اجتماعی چینی در آمریکا
مایک پمپئو به‌عنوان وزیر امور خارجه ایالات‌متحده اظهار کرد که کاخ سفید در نظر دارد تا استفاده از نرم‌افزارهای تیک‌تاک و دیگر نرم‌افزارهای چینی را ممنوع کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  eandt، پمپئو در طی مصاحبه خود با فاکس نیوز اظهار کرده است که اقدام احتمالی ممنوعیت نرم‌افزارهای چینی بسیار جدی گرفته شده است. اطلاعات بیشتری در رابطه با برنامه‌های کاخ سفید مبنی بر اقدام علیه نرم‌افزارهای چینی وجود ندارد.
 
نرم‌افزار تیک‌تاک با دو میلیارد دانلود یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان است. این نرم‌افزار بارها به دلیل اقدامات مرتبط با جمع‌آوری اطلاعات کاربران، نقص‌های امنیتی و سانسور سیاسی توسط قانون‌گذاران و کمپین‌های آمریکایی موردانتقاد قرار گرفته است.
 
 
 
تیک‌تاک تمامی ادعاها در رابطه با ارتباط داشتن با دولت چین را قویا رد کرده است. سخنگوی این کمپانی دراین‌باره به رویترز اعلام کرده است که:« هیچ اولویت برتری نسبت به ارائه تجربه نرم‌افزاری امن و ایمن برای کاربرانمان نداریم. هیچ‌وقت اطلاعات کاربران را دولت چین نداده این و درصورتی‌که از ما درخواست شود نیز این کار را انجام نخواهیم داد.»
 
این کمپانی تأکید کرد که مدیر ارشد اجرایی‌اش فردی آمریکایی است، صدها کارمند آمریکایی دارد، سرورهای آن در کشور آمریکا است و به‌صورت کاملا مستقل از صاحب پکنی خود کار می‌کند. این کمپانی ادعا کرده است که هیچ‌کدام از داده‌هایش تابع قانون چین نیست.
 
نرم‌افزار تیک‌تاک در این روزها با چالش زیادی روبرو شده است و اخیرا به همراه 58 نرم‌افزار چینی دیگر که به‌عنوان تهدیدی برای یکپارچگی و قدرت هندوستان تلقی می‌شد، در این کشور ممنوع شده است. کشور هندوستان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای تیک‌تاک بود و این ممنوعیت برای کمپانی یادشده بسیار گران تمام خواهد شد.
 
کد مطلب: 61543
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
دعوای چشم آبی ها و چشم بادامی ها هم دیدنی ست و هم سوال برانگیز ، راستی ایندو بر سر چه با هم دعوا دارند؟ شاید تقسیم جهان!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام