کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اقدام جدید ناسا در پی شیوع کرونا:

ساخت گردنبندی که از لمس صورت جلوگیری می‌کند

سايت خبری ايتنا , 22 تير 1399 ساعت 9:31

ایتنا- ناسا برای آن دسته از افرادی که هنوز نتوانسته‌اند در پی شیوع کرونا عادت لمس صورت خود را ترک کنند گردن بند ویژه‌ای اختراع کرده است که به آن‌ها درباره لمس صورتشان هشدار می‌دهد.


ناسا برای آن دسته از افرادی که هنوز نتوانسته‌اند در پی شیوع کرونا عادت لمس صورت خود را ترک کنند گردن بند ویژه‌ای اختراع کرده است که به آن‌ها درباره لمس صورتشان هشدار می‌دهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  mashable ، این آویز که پالس (PULSE) نام دارد می‌تواند به‌صورت یک گردن بندی استفاده شود که تنها خاصیت زیبایی ندارد. زمانی که دست شما پالس نزدیک می‌شود این آویز به‌صورت خودکار خواهد لرزید.
 
به‌این‌ترتیب به شما هشدار داده می‌شود که به صورتتان دست نزنید. این گردن بند توسط سه عضو تیم ناسا به‌عنوان یک معیار پیشگیری‌کننده در کنار شستشوی دست‌ها و ماسک زدن ایجاد شده است.
 

 
 
البته ناسا هیچ مرکز فروشی ندارد و در این زمینه کار نمی‌کند. به همین خاطر طراحی این محصول به‌صورت رایگان در اختیار همه قرار گرفته است تا هر کس که مایل است بتواند یکی از گردن بندها را برای خود بسازد. برای ساخت این آویز نیاز به یک پرینتر سه‌بعدی، سیم، یک موتور، باتری سکه‌ای و چند مورد دیگر است.
 
با شروع همه‌گیری ویروس کرونا، برخی دستگاه‌ها و ابزار برای حفظ فاصله اجتماعی ابداع شده‌اند که می‌توانند کاربران را از ابتلا به این ویروس در امان نگه‌دارند و همچنین شیوع از کاربر به دیگران را تا حد امکان کمتر کنند.
 
 حتی لباس خاصی با آستین‌های ویژه برای عطسه کردن و شیلد صورت سرخود نیز اختراع و عرضه شده است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد.
 


کد مطلب: 61542

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61542/ساخت-گردنبندی-لمس-صورت-جلوگیری-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir