۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۱

اینترنت بالونی در کنیا محقق می‌شود

ایتنا- کمپانی لون موفق شد با دریافت تأییدیه از جانب دولت کنیا، 50 هزار کیلومترمربع از خاک این کشور را تحت پوشش اینترنت بالونی خود قرار بدهد.
اینترنت بالونی در کنیا محقق می‌شود
کمپانی لون موفق شد با دریافت تأییدیه از جانب دولت کنیا، 50 هزار کیلومترمربع از خاک این کشور را تحت پوشش اینترنت بالونی خود قرار بدهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، کمپانی لون (Loon) بالاخره پس از مدت‌ها انتظار سرویس اینترنت 4G بالونی خود را در کنیا راه‌اندازی کرد. این بالون‌ها در همکاری با کمپانی تلکام Telkom Kenya تاکنون به 35000 مشتری خدمت‌رسانی کرده‌اند و هک اکنون 50 هزار کیلومترمربع را تحت پوشش خود قرار داده‌اند.
 
اینترنت لون برای تماس‌های صوتی و تصویری، وب گردی، ارسال ایمیل و متن، دسترسی به واتس‌اپ و یوتیوب مورد استفاده قرار گرفته است.
 
برنامه لون استفاده از 35 بالون 4G در کنیا است و هر بالون این سرویس در هر زمان می‌تواند به‌صورت کاملا فعال به کاربران خدمت‌رسانی کند. این بالون‌ها در حدود 12 مایل بالاتر از لایه استراتوسفر پرواز خواهند کرد و در تست میدانی اخیر خود به رکورد دانلود و آپلود 4.74 و 18.9 مگابایت بر ثانیه رسیده‌اند.
 
 
 
کمپانی لون در سال 2011 به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های آلفابت شروع به کار کرد و در سال 2018 با جدا شدن از این کمپانی با Telkom Kenya همکاری کرد. انتظار می‌رفت که سرویس مبتنی بر بالون این کمپانی در سال 2019 راه‌اندازی شود اما دریافت تأییدیه نهایی از سوی دولت کنیا تا ابتدای امسال زمان‌بر شد.
 
البته کمپانی لون در این زمینه سابقه درخشانی دارد و پس‌ازاین نیز در پی بلایای طبیعی نظیر طوفان ماریا و زلزله پرو توانست وسیله ارتباط اضطراری را برای افراد آسیب‌دیده فراهم کند. همچنین این کمپانی امیدوار است که در آینده در کشورهایی نظیر موزامبیک و بخشی از جنگل‌های بارانی پرو به ارائه خدمات تجاری بپردازد.
 
کد مطلب: 61541
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام