کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتشار آپدیت اندروید 10 نوکیا 1 آغاز شد

سايت خبری ايتنا , 21 تير 1399 ساعت 6:00

ایتنا - نوکیا 1 با اندروید 8 نسخه Go کار می‌کند؛ این نوع از اندروید پیکربندی ویژه گوگل برای گوشی‌هایی است که دارای محدودیت منابع هستند، به ویژه آنهایی که کمتر از 2 گیگابایت رم دارند.


نوکیا 1 دقیقا از آن دسته گوشی‌هایی نیست که بتواند افراد را شگفت‌زده کند، مگر آنکه شما از پایه و مقرون به صرفه بودن آن شگفت‌زده شوید. البته، تمام نکته آن ارائه یک تجربه اندرویدی بوده که تقریبا هر فردی استطاعات خرید آن را داشته باشد.
بیشتر گوشی‌های عرضه شده در این رده پس از ورود به بازار فراموش شده‌اند. با این حال، HMD Global اثبات کرده است که مثل دیگران نیست و انتشار دومین و احتمالا آخرین به‌روزسانی عمده اندرویدی برای این گوشی را آغاز کرده است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از اسلش‌گیر، نوکیا 1، که در اوائل 2018 عرضه شده است، با اندروید 8 نسخه Go کار می‌کند؛ این نوع از اندروید پیکربندی ویژه گوگل برای گوشی‌هایی است که دارای محدودیت منابع هستند، به ویژه آنهایی که کمتر از 2 گیگابایت رم دارند. این گوشی‌های سطح مبتدی همیشه با دریافت آپدیت‌ها تغییرات چشمگیری در اقدامات آنها رخ نمی‌دهد و، برخلاف برنامه اندروید وان، دریافت آپدیت برای اندروید گو دقیقا تضمین شده نیست. به این علت است وقتی HMD در سال گذشته این گوشی را به اندروید 9 آپدیت کرد موجب خرسندی شد.
 
باری دیگر خبری خوش از راه رسیده و  HMD Global اعلام کرده که نوکیا 1 دریافت اندروید 10 را آغاز خواهد کرد، که البته به کشور کاربران بستگی خواهد داشت. از اینرو این وضعیت به بازار هدف و اینکه کاربران از موج اول آپدیتها باشند یا موج دوم آن بستگی دارد.

 


آپدیت اندروید 10 به طور خاص برای این گوشی‌ها که غالبا پس از عرضه فراموش می‌شوند معنادار است. این آپدیت علاوه بر قابلیتهای جدیدی مانند اشاره ناوبری تمام صفحه و حالت تاریک، باعث تقویت قابلیت‌های امنیتی و چک‌های حریم خصوصی می‌شود، که این سوای آپدیت امنیتی ژوئن 2020 است.
 
همچنین این به‌روزرسانی به معنای آن است که این گوشی با اپها و قابلیتهای جدیدی سازگاری خواهد داشت، که باعث افزایش دوام این گوشی اندرویدی فوق ارزانقیمت می‌شود. با توجه به اینکه گوشیها به طور متعارف دو آپدیت دریافت می‌کنند این ممکن است آخرین آپدیتی نیز باشد که نوکیا 1 دریافت خواهد کرد، که چنین چیزی برای یک گوشی سطح مبتدی بد نیست، از آنرو که پرچمدارهای گرانقیمت‌تر بعضا حتی یک آپدیت دریافت می‌کنند.
 
 


کد مطلب: 61536

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61536/انتشار-آپدیت-اندروید-10-نوکیا-1-آغاز

ايتنا
  https://www.itna.ir