۱
plusresetminus
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

رونمایی از دوچرخه هوشمند مجهز به ABS و کامپیوتر توسط بوش

ایتنا- کمپانی بوش از طراحی جدید دوچرخه برقی خود باقابلیت‌هایی نظیر واحد کامپیوتری پیشرفته و سیستم ترمز ای بی اس رونمایی کرد.
رونمایی از دوچرخه هوشمند مجهز به ABS و کامپیوتر توسط بوش
کمپانی بوش از طراحی جدید دوچرخه برقی خود باقابلیت‌هایی نظیر واحد کامپیوتری پیشرفته و سیستم ترمز ای بی اس رونمایی کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، کمپانی بوش به‌تازگی از طرح مفهومی دوچرخه برقی خود تحت عنوان The eBike Design Vision رونمایی کرد. این کمپانی دوچرخه یاد شده را با عنوان کروزر ورزشی شهری می‌داند که می‌تواند کاربران را در طول هفته در سطح شهر و در آخر هفته‌ها در کوهپایه‌های خوش آب‌وهوا جابه‌جا کند.
 
در این طراحی کامپیوتر آنبورد جدید بوش تحت عنوان Nyon نیز نمایش داده شده است. این کامپیوتر که در طی ماه‌های آینده به دوچرخه‌های تولید شده راه پیدا می‌کند درواقع یک واحد کنترل‌کننده قابل تعویض است. کنترل‌کننده‌های این کامپیوتر در دستگیره‌ها، کابل‌ها و سیستم هیدرولیک این دوچرخه کارگذاری شده تند و اهرم ترمز نیز در دسته مشکی این دوچرخه استتار شده است.
 
 
 
در این دوچرخه همچنین از سیستم ای بی اس مختص دوچرخه‌های برقی بوش استفاده شده است. این سیستم در حال حاضر در دوچرخه‌های فعلی این کمپانی به کار رفته است و امتحان خود را پس داده است. این سیستم می‌تواند دوچرخه را در شرایط ترمز سنگین ثابت نگه دارد و با تنظیم فشار در ترمز جلویی از بلند شدن قسمت پشتی دوچرخه جلوگیری کند. این سیستم هر زمان که ترمزی سخت گرفته شود فعال می‌شود و احتمال قفل شدن چرخ جلو با سنسورها بررسی می‌شود.
 
لازم به ذکر است که واحد ای بی اس در این طرح مفهومی در باربند جلویی دوچرخه پنهان شده است و ظاهر این دوچرخه بیش‌ازپیش ساده‌سازی شده است. علاوه بر این باربند یاد شده برای بهبود کیفیت دید دوچرخه‌سوار به چراغ ال ای دی ویژه‌ای مجهز شده است که به‌طور دائم روشن است.
 
تاریخ رونمایی از طرح مفهومی یاد شده با دهمین سالگرد رونمایی از اولین سیستم رانندگی دوچرخه‌های برقی توسط کمپانی بوش همزمان شده است. البته هنوز صحبتی از تاریخ رونمایی محصول نهایی حاصل از این طرح نیست و همان‌طور که یاد شد، این دوچرخه برقی نسل جدید هنوز در مرحله طرح مفهومی قرار دارد.
 
کد مطلب: 61530
برچسب ها: دوچرخه
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام