کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به‌‌روزرسانی کروم عمر باتری را تا 2 ساعت افزایش می‌‌دهد

سايت خبری ايتنا , 21 تير 1399 ساعت 18:00

ایتنا- گزارش‌های به‌دست‌آمده خبر از آن می‌دهد که نسخه 86 مرورگر کروم قابلیتی را در خود جای داده است که عمر باتری دستگاه را با هر بار شارژ تا 2 ساعت افزایش می‌دهد.


گزارش‌های به‌دست‌آمده خبر از آن می‌دهد که نسخه 86 مرورگر کروم قابلیتی را در خود جای داده است که عمر باتری دستگاه را با هر بار شارژ تا 2 ساعت افزایش می‌دهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، مرورگر کروم به مصرف باتری زیاد مشهور است و به‌خصوص اگر چند سربرگ را به‌صورت هم‌زمان در این مرورگر بازکنید، مصرف باتری آن بالاتر نیز خواهد رفت. بااین‌حال به نظر می‌رسد که گوگل تصمیم دارد تا در آینده‌ای نه‌چندان دور با به‌روز جدیدی این مشکل را رفع کند.
 
گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که قابلیتی آزمایشی در کروم نسخه 86 با خاموش کردن تایمرها و ردیاب‌های غیرضروری جاوا اسکریپت در سربرگ‌های باز در پس‌زمینه مصرف باتری را در این مرورگر کاهش خواهد داد. این کاهش مصرف در شرایط ضروری بسیار کاربردی خواهد بود.
 

 
 
نتایج به‌دست‌آمده از آزمایش‌های اولیه مرتبط با این قابلیت خبر از آن می‌دهند که مرورگر کروم در حالتی که 36 سربرگ در پس‌زمینه و یک سربرگ خالی در پیش‌زمینه باز است، می‌تواند مصرف باتری لپ‌تاپ‌ها را تا دو ساعت کاهش بدهد. نتایج یاد شده زمان پخش ویدئویی در یوتیوب چندان چشم‌گیر نبود اما هنوز هم در این شرایط مصرف باتری تا 36 دقیقه کاهش داشت.
 
این قابلیت هنوز برای مرورگر کروم عرضه نشده است اما ممکن است به‌زودی تمامی نسخه‌های دسکتاپ و موبایل این نرم‌افزار از آن بهره‌مند شوند. البته هیچ تضمینی نیست که این قابلیت جدید به هنگام عرضه عمومی نسخه جدید مرورگر کروم آماده باشد و این احتمال وجود دارد که ویژگی یاد شده برای همیشه کنار گذاشته شود.
 
بااین‌حال درصورتی‌که کروم با این قابلیت جدید عرضه شود، یکی از شکایت‌های اصلی کاربران در رابطه با این مرورگر کروم برطرف خواهد شد. کمپانی‌هایی نظیر اپل و مایکروسافت همیشه از طریق زیر سوال بردن مصرف باتری زیاد مرورگر کروم برای محصولات خود تبلیغ کرده‌اند. بااین‌حال عرضه ویژگی‌های ازاین‌دست می‌تواند فاصله آمار مرتبط با مصرف باتری کروم با سایر مرورگرها نظیر سافاری را کاهش بدهد.
 


کد مطلب: 61527

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61527/به-روزرسانی-کروم-عمر-باتری-2-ساعت-افزایش-می-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir