کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مرسدس بنز کلاس-اس 2021، شیشه جلوی مجهز به AR و افزایش برد هیبریدی

سايت خبری ايتنا , 28 تير 1399 ساعت 19:00

ایتنا - کلاس-اس که از دیرباز پرچمدار محصولات مرسدس بوده از دسترس بیشتر رانندگان دور بوده است.


مرسدس بنز از آنچه احتمالا مهمترین طراحی داخلی خودرویی است که در سال‌های اخیر ارائه کرده است رونمایی کرد؛ تکنولوژی این کلاس-اس جدید نویدبخش ارتقائی بزرگ نسبت به آنچه امروز در نمایندگی‌ها یافت می‌شود است. این سدان لوکس جدید مجهز به یک نمایشگر صفحه لمسی جدید بزرگ است که بخش عمده داشبورد را به خود اختصاص داده است، و در عین حال راننده از یک نمایشگر مجازی (head-up display) واقعیت افزوده بهره‌مند می‌شود.  
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، کلاس-اس که از دیرباز پرچمدار محصولات مرسدس بوده از دسترس بیشتر رانندگان دور بوده است. با این وجود، تکنولوژی‌هایی که این خودرو معرفی می‌کند پیش‌نمایش مهمی از آن چیزی هستند که به طور سنتی به مدلهای مقرون به صرفه‌تر در این محدوده منتقل می‌شود.  
 


نسلهای قبلی این کلاس ایربگ، کنترل پایداری الکترونیکی، و تکنولوژی جدید کابین را برای راننده و مسافران معرفی کرده‌اند. با اینکه این قابلیتها همیشه بلافاصله بر روی مرسدسهای ارزانتر قابل دسترسی نشده‌اند، ولی آن قابلیتها و قابلیتهای دیگر به طور کلی به تدریج به شکلی وسیعتر در میان خودروها و شاسی بلندهای این خودروساز رواج یافته‌اند. به این علت است که این جدیدترین نسل سیستم اینفوتینمنت MBUX  اینقدر اهمیت دارد.
 
کلاس-اس جدید 2021 تا اواخر سپتامبر به طور کامل رونمایی نخواهد شد. با این حال آنچه ما درباره این سدان می‌دانیم این است که یک ورژن هیبرید پلاگين وجود خواهد داشت، که برد آن در حد ورژن فعلی است. با این حال، درایوترین هیبرید جدید مرسدس به طرز قابل توجهی برد «فقط برقی» را بهبود خواهد بخشید: این خودرساز اعلام کرده است که برد 100 کیلومتری برای این خودرو امکان‌پذیر خواهد بود، در حالی که این برد برای ورژن فعلی ان 30 کیلومتر است.
 

همچنین شما می‌توانید از دستیار صوتی MBUX سوال کنید که چقدر از برد آن باقی مانده است، که این یکی از چندین قابلیت جدید آن است. داشبورد کلاس-اس جدید دارای یک تاچ‌اسکرین بزرگ با جهتگیری پرتره است که بیشتر فضای کنسول مرکزی را به خود اختصاص داده است. راننده و مسافر جلو از طریق آن قادر به کنترل تنظیمات HVAC، چندرسانه‌ای، مسیریابی، و قابلیت‌هایی همچون صندلی‌های ماساژ و دیگر افزونه‌های لوکس خواهند بود.
 
با این حال، این را می‌توان دومین نمایشگر جذاب این خودرو دانست. مرسدس همچنین یک نمایشگر مجازی واقعیت افزوده (HUD) ساخته است، که قادر خواهد بود تا راهنمایی‌های مسیریابی را مستقیما جلوی چشم راننده از جاده پیش رویش، بر روی شیشه جلو، نمایش دهد.
 
 


کد مطلب: 61526

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61526/مرسدس-بنز-کلاس-اس-2021-شیشه-جلوی-مجهز-ar-افزایش-برد-هیبریدی

ايتنا
  https://www.itna.ir