۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۳
نتایج یک مطالعه

کربوهیدرات‌ها، و نه چربی‌های اشباع، نقش کلیدی در بالا رفتن سطح کلسترول دارند

ایتنا - عموما به افراد توصیه می‌شده که مقدار چربی‌های اشباع در رژیمشان را کاهش دهند تا به کاهش احتمال بیماری قلبی در آنها کمک شود، ولی این توصیه، که ده‌ها سال قدمت دارد، ممکن است مفید نباشد.
کربوهیدرات‌ها، و نه چربی‌های اشباع، نقش کلیدی در بالا رفتن سطح کلسترول دارند
اگر کلسترولتان بالا است، احتمالا به شما توصیه شده که مقدار مصرف چربی اشباع مصرفیتان را کاهش دهید. چنین توصیه‌هایی رایج ولی بحث‌برانگیز بوده‌اند، به طوری که برخی از پژوهش‌های قبلی قندها، و نه چربی‌ها، را دلیل بیش از حد بالا بودن هستند کلسترول «بد» LDL در برخی افراد دانسته‌اند. یک مطالعه جدید، که مبتنی بر آن تحقیقات است، کربوهیدرات‌ها را مشکل اصلی تشخیص داده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، بالا بودن سطح کلسترول «بد» LDL ممکن است به دلایل بسیاری رخ دهد،که یکی از آنها وضعیتیست که با نام ﻫﯿﭙﺮﮐﻠﺴﺘﺮوﻟﻤﯽ ﻓﺎﻣﯿﻠﯽ شناخته می‌شود. عموما به این افراد توصیه می‌شده که مقدار چربی‌های اشباع در رژیمشان را کاهش دهند تا به کاهش احتمال بیماری قلبی در آنها کمک شود، ولی این توصیه، که ده‌ها سال قدمت دارد، ممکن است مفید نباشد.
 
پژوهشگران دانشگاه فلوریدای جنوبی نتایج یک مطالعه جدید درباره رژیم غذایی و کلسترول بالای خانوادگی را منتشر کرده‌اند، و گزارش نموده‌اند که هیچ شواهدی که نشانگر این باشد که قطع مصرف چربیهای اشباع به کاهش ریسک بیماری قلبی کمک می‌کند نیافته‌اند. این نتایج، توصیه‌های انجمن قلب آمریکا و دیگر نهادهای سلامت عمومی را زیر سوال می‌برد.
 


به طور کلی، به افرادی که ژنتیک آنها موجب ابتلا به کلسترول بالا می‌شود گفته می‌شود که از خوردن چیزهایی مانند روغن نارگیل و برخی محصولات حیوانی، از جمله تخم‌مرغ (یا حداقل زرده آن)، گوشت، لبنیات و پنیر خودداری کنند. این پژوهشگران می‌گویند که در عوض، خوردن یک رژیم کم کربوهیدرات مانند کتو یا پالئو، می‌تواند مفیدتر واقع شود.
 
تحقیقات قبلی به تاثیر برخی قندها و غذاهای فراوری‌شده در ابتلا به چاقی، بیماری قلبی، دیابت و فشار خون بالا اشاره داشته‌اند. مصرف یک رژیم کم کربوهیدرات نه تنها می‌تواند احتمال کلسترول بالا در یک فرد را کاهش دهد بلکه همچنین به کاهش فاکتورهای ریسک دیگری که ممکن است در آن نقش‌آفرینی داشته باشند، از جمله چربی اضافی در بدن، نیز کمک می‌کند.
 
دیوید دایموند، نویسنده ارشد این تحقیق، در مقاله‌اش که در سایت eurekalert منتشر شده اینگونه توضیح داده است:
در طی 80 سال اخیر، به افراد مبتلا به ﻫﯿﭙﺮﮐﻠﺴﺘﺮوﻟﻤﯽ ﻓﺎﻣﯿﻠﯽ گفته شده است با یک رژیم دارای چربی اشباع کم کلسترولشان را کاهش دهند. تحقیق ما نشان داد که یک رژیم سالمتر برای قلب رژیمی است که قند در آن کم باشد، و نه چربی اشباع‌شده.
 
 
کد مطلب: 61525
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام