۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۹

دانشمندان به عظمت سیاهچاله‌ای که سریعترین رشد را در جهان دارد پی بردند

ایتنا - این دانشمندان می‌‌گویند که جرم این سیاهچاله عظیم‌الجثه 34 میلیارد برابر خورشید است و هر روز تقریبا به اندازه یک خورشید می‌بلعد.
دانشمندان به عظمت سیاهچاله‌ای که سریعترین رشد را در جهان دارد پی بردند
تیمی از پژوهشگران تحت مدیریت دانشگاه ملی استرالیا مشخص کرده است که سریع‌الرشدترین سیاهچاله جهان چقدر بزرگ است. این تیم همچنین تعیین کرده که این سیاهچاله چقدر ماده می‌بلعد. این دانشمندان می‌‌گویند که جرم این سیاهچاله عظیم‌الجثه 34 میلیارد برابر خورشید است و هر روز تقریبا به اندازه یک خورشید می‌بلعد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این دانشمندان می‌گویند که جرم این سیاهچاله حدود 8000 برابر بزرگتر از جرم سیاهچاله موجود در مرکز کهکشان راه شیری است. برای اینکه سیاهچاله راه شیری به این اندازه بزرگ شود باید دو سوم از ستاره‌های کهکشنمان را بخورد. این سیاهچاله عظیم‌الجثه با نام J2157  شناخته می‌شود و در سال 2018 توسط پژوهشگران کشف شد.
 
این دانشمندان در زمانی قادر به مشاهده این سیاهچاله شده‌اند که جهان تنها 1.2 میلیارد سال قدمت داشته و حجم آن کمتر از 10% سن کنونیش بوده است. این بزرگترین سیاهچاله‌ای است که در این دوره اولیه از عمر جهان مورد سنجش قرار گرفته است. این یک راز است که چگونه این سیاهچاله توانسته است در اوائل عمر جهان هستی اینقدر بزرگ شود، ولی پژوهشگران به دنبال سیاهچاله‌های بیشتری می‌گردند تا سرنخهای جدید بیابند.

 

پژوهشگران می‌گویند که می‌دانستند که وقتی نرخ رشد سریع آن را تعیین کنند با یک سیاهچاله بسیار عظیم مواجه خواهند شد. اینکه سیاهچاله‌ها چقدر بتوانند ماده ببلعند بستگی به میزان جرم آنها دارد. J2157  توسط تیمی مورد سنجش قرار گرفت که شامل پژوهشگرانی از دانشگاه آریزونا می‌شد که از تلسکوپ بسیار بزرگ ESO در شیلی استفاده می‌کردند.
 
این تیم همچنین مشتاق است تا اطلاعات هرچه بیشتری درباره کهکشانی که این سیاهچاله در آن در حال رشد است به دست بیاورد. این گروه می‌خواهد مشخص کند که آیا این کهکشان غول جهان هستی آغازین بوده و یا اینکه این سیاهچاله مقدار خارق‌العاده‌ای از پیرامون خود را بلعیده است.
 
 
کد مطلب: 61524
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
عظمت خلقت ، کو تا بدانیم و ببینیم ، و ما چقدر کوچکیم در مقابل عضمت خلقت ، و اینکه عظمت قدرت تفکری که در وجود انسان نهاده شده را ببینیم و خالق یکتا را شاکر باشیم از این موهبت الهی .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام