کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یافته یک مطالعه:

دوستداران فیلم‌های ترسناک بهتر می‌توانند از عهده استرس کرونا بر آیند

سايت خبری ايتنا , 19 تير 1399 ساعت 16:00

ایتنا - این واقعیت می‌تواند توضیح دهد که چرا فیلم قدیمی "شیوع" (Contagion)، که داستان آن درباره یک پاندمیک تا حدودی دراماتیک‌تر کروناویروس است، در اوائل سال جاری میلادی که همه‌گیری کووید-19 قطعیت بیشتری یافت یا اقبال چشمگیر از سوی بینندگان مواجه شد.


پاندمیک کووید-19 به طرز چشمگیری باعث افزایش سطح استرس در میان عموم شده است – این نگرانی‌ها از بیکاری تا چیزهای حادتری مانند ترس از فروپاشی جامعه یا فوتی‌های گسترده را شامل می‌شوند. تحقیقات جدید به این نتیجه رسیده‌اند که برخی از افراد بهتر از دیگران قادر به مقابله با این استرس هستند، و همچنین چنین افرادی محتملتر است که عاشق تماشای فیلم‌های ترسناک هستند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از اسلش‌گیر، این ایده که فیلم‌های ترسناک و دیگر موضوعات هول‌برانگیز می‌توانند به افراد برای مهیا بودن در برابر شرایط اینچنینی در دنیای واقعی در آینده کمک کند ایده جدیدی نیست. فیلم‌های ترسناک، خانه‌های متروکه، و دیگر چیزهای ترسناک راهی ایمن برای تجربه کردن یک سناریوی تهدیدکننده، آماده کردن عواطف مرتبط با آن، و حتی الهام‌بخشی با ایده‌هایی درباره اینکه خود افراد چگونه از عهده این مسائل بر آیند هستند.  
 
این واقعیت می‌تواند توضیح دهد که چرا فیلم قدیمی "شیوع" (Contagion)، که داستان آن درباره یک پاندمیک تا حدودی دراماتیک‌تر کروناویروس است، در اوائل سال جاری میلادی که همه‌گیری کووید-19 قطعیت بیشتری یافت یا اقبال چشمگیر از سوی بینندگان مواجه شد. این فیلم سناریویی ناآشنا را پیش چشم عموم قرار داد، و به طور بالقوه به آنها کمک کرد تا احساس کنند توانائیشان برای مقابله با یک پاندمیک واقعی، در صورت وقوع، بیشتر از حد تصورشان است.  
 


یک مطالعه که به تازگی مرحله پیش‌نشر را پشت سر گذاشته دریافته است که افرادی که به تماشای فیلم‌های ترسناک علاقه دارند و، به بیانی کلی، «فوق‌العاده کنجکاو» هستند، در برابر استرسهای پاندمیک کووید-19 مقاومتر هستند. این پژوهشگران بیان نموده‌اند که دیدن این فیلم‌ها می‌تواند نوعی استراتژی مقابله‌ای باشد که به فرد برای آماده شده برای رویدادهای مخرب کمک می‌کند.
 
این مطالعه دریافته است که افرادی که خود را طرفدار فیلمهای ترسناک می‌دانند در مقایسه با افرادی که طرفدار این فیلمها نیستند تاب‌آوری بیشتری در قبال پاندمیک جهانی فعلی دارند. همچنین، طرفداران فیلمهای ترسناک که مشخصا به نوع «زنده‌مانی» آنها، از قبیل زامبی و آخرالزمانی، علاقه‌مندند، نه تنها تاب‌آوری بیشتری داشتند بلکه همچنین احتمال مهیا بودنشان برای پاندمیک فعلی بیشتر است.
 
 


کد مطلب: 61522

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61522/دوستداران-فیلم-های-ترسناک-بهتر-می-توانند-عهده-استرس-کرونا-آیند

ايتنا
  https://www.itna.ir