۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۶
به زودی

دادگاه شهادت مدیران غول‌های تکنولوژی برگزار می‌شود

ایتنا - مدیران ارشد اجرایی ۴ شرکت فناوری گوگل، فیس‌بوک، آمازون و اپل در ۶ مرداد در مقابل کمیته‌ای از نمایندگان مجلس آمریکایی حاضر می‌شوند.
دادگاه شهادت مدیران غول‌های تکنولوژی برگزار می‌شود


مدیران ارشد اجرایی آمازون، اپل، آلفابت و فیس بوک روز ۲۷ جولای (۶ مردادماه) در مقابل پنلی از نمایندگان آمریکایی شهادت می‌دهند.

به گزارش ایتنا از مهر، جف بزوس، مارک زاکربرگر، ساندار پیچای و تیم کوک در مقابل کمیته قضایی آنتی تراست حاضر می شوند. این امر بخشی از فرایند تحقیقات درباره شرکت های مذکور است. مدیران ارشد اجرایی این شرکت ها می توانند به طور مجازی نیز در این جلسه شرکت کنند.

جرولد نادلر مدیر کمیته قضایی مجلس آمریکا و دیوید سیسیلین مدیر کمیته زیر مجموعه ای آنتی تراست(ضدانحصار) کنگره در بیانیه ای در این باره می گویند: همانطور که از ابتدا گفتیم، شهادت این مدیران برای تکمیل تحقیقات ضروری است.

در اوایل ماه جاری اعلام شد ۴ شرکت فناوری قرار است در برابر قانونگذاران کنگره آمریکا شهادت دهند.

این در حالی است که وزارت دادگستری آمریکا  مشغول تحقیق از این شرکت‌ها است. علاوه بر آن، فیس‌بوک و آمازون با تحقیقات کمیسیون فدرال تجارت نیز روبرو هستند و دادستان‌های کل ایالت‌ها آمریکا تحقیقاتی درباره فیس‌بوک و گوگل انجام می‌دهند.

گوگل و فیس بوک درآمد زیادی از تبلیغات دیجیتال در سراسر جهان دارند. این شرکت‌ها به وسیله ابزارهای خود اطلاعات کاربران را جمع آوری می‌کنند و برای تبلیغات هدفمند می‌فروشند.

 اپل و آمازون نیز به دلیل زیرپا گذاشتن قوانین آنتی تراست و تسلط بر بازار تحت تحقیق هستند.
کد مطلب: 61518
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
حتی دشمن هم آگاه است که انحصارگرایی به کجا ختم می شود ، موسساتی با قدرت در عرصه بین المللی را مواخذه می کند و تحقیق و تفحص انجام می دهد ، گاه شاید ضرورت باشد و بتوان از دشمن یاد گرفت ، و ما موسساتی داریم که در عرصه ملی رشد کرده و حال انحصار گرایانه خود را به هیچ مرجعی پاسخگو نمی دانند .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام