۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۰

احتمال عدم استفاده از تجهیزات 5G هواوی در انگلستان

ایتنا-گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت انگلستان برای بار دیگر از تصمیم خود مبنی بر استفاده از تجهیزات 5G هواوی بر خواهد گشت.
احتمال عدم استفاده از تجهیزات 5G هواوی در انگلستان
گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت انگلستان برای بار دیگر از تصمیم خود مبنی بر استفاده از تجهیزات 5G هواوی بر خواهد گشت.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، انگلستان پیش‌ازاین اعلام کرده بود که در ارائه شبکه‌های 5G  از تجهیزات هواوی استفاده خواهد کرد اما به نظر می‌رسد که این کشور از این تصمیم صرف‌نظر کرده است. گزارش‌های به‌دست‌آمده خبر از آن دارند که دولت انگلستان  پیشنهاد‌هایی را طراحی کرده است که استفاده از تجهیزات شبکه 5G را ممنوع کرده و به تسریع حذف تجهیزاتی که در حال حاضر به‌کاررفته‌اند می‌پردازد.
 
مقامات انگلستان پیش‌ازاین بر این باور بودند که این کشور می‌تواند هر خطر امنیتی حاصل از محصولات هواوی را دفع کند. اما تحریم‌های امریکا علیه هواوی و عدم استفاده از تجهیزات این کمپانی در این کشور موجب شده است که هواوی مجبور شود که فناوری غیرقابل‌اعتماد خود را در انگلستان بنا کند و از این طریق این کشور را دچار تهدیدهای امنیتی بکند.
 
 
 
انگلستان در ماه ژانویه تصمیم گرفت که استفاده از تجهیزات هواوی و سایر کمپانی‌های با ریسک بالا را در تجهیزات نه‌چندان حساس شبکه‌های 5G این کشور مجاز بداند اما مشارکت آن‌ها در شبکه‌هایی که به اتصال تلفن‌های همراه به دکل‌های موبایل می‌پردازند را تا 35 درصد کاهش بدهد. گزارش‌های بعدی خبر از آن دارد که انگلستان تصمیم گرفته است که هواوی را در یک بازه زمانی 3 ساله به‌طور کامل کنار بگذارد.
 
در این میان آمریکا با حفظ مواضع خود اعلام کرده است که هواوی، زدتی‌ای و دیگر کمپانی‌های چینی به دلیل کمک به دولت چین در جاسوسی اطلاعات ارتباطی حساس خطرناک هستند. مقامات رسمی در رابطه با قدرت احتمالی هواوی در این رابطه صحبتی به میان نیاورده‌اند اما گزارش‌های غیررسمی خبر از آن می‌دهد که این کمپانی ممکن است به درهای پشتی شبکه‌ها دسترسی پیدا کند. بااین‌حال هواوی هنوز هم بر بی‌گناهی خود تأکید دارد.
 
به‌این‌ترتیب بار دیگر برنامه‌های هواوی درزمینهٔ بین‌المللی فروپاشید. درصورتی‌که تصمیم جدید انگلستان مبنی بر عدم استفاده از تجهیزات 5G این شرکت درست باشد و این کمپانی بازار یادشده را نیز از دست بدهد، بعید نیست که سایر متحدان آمریکا نیز به پیروی از این دو کشور به کمپین تحریم هواوی بپیوندند.
 
کد مطلب: 61506
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
این همه حرف و حدیث در باره هوآوی ، شاید بد نباشد ما هم کمی تحقیق و تفحص در این مورد داشته باشیم ، همیشه دانستن بهتر از ندانستن است .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام