۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۰

ورود آمازون به دنیای خودروهای خودران با خرید یک استارتاپ مهم این عرصه

ایتنا- آمازون به‌تازگی برای ورود به رقابت تاکسی‌های خودران کمپانی نام‌آشنا در این رابطه یعنی زوکس را به مبلغ 1 میلیارد دلار خریداری کرد.
ورود آمازون به دنیای خودروهای خودران با خرید یک استارتاپ مهم این عرصه
آمازون به‌تازگی برای ورود به رقابت تاکسی‌های خودران کمپانی نام‌آشنا در این رابطه یعنی زوکس را به مبلغ 1 میلیارد دلار خریداری کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  wired، کمپانی آمازون به‌تازگی اعلام کرده است که کمپانی فعال درزمینهٔ خودروهای خودران زوکس (Zoox) را به مبلغ 1 میلیارد دلار خریداری کرده است. این کمپانی در سال 2014 تأسیس شد و از آن زمان تاکنون به راه‌حل‌های فنی، رازداری و بلندپروازی مشهور است.
 
هدف اصلی کمپانی زوکس تأسیس تاکسی‌های روباتیک و سیستم سفارش آنلاین آن‌ها از پایه است. این کمپانی در سال 2018 اولین طرح مفهومی خودروهای خود را به نمایش درآورد. کمپانی آمازون در این رابطه اعلام کرد که زوکس را از اهداف خود منحرف نخواهد کرد. به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد که آمازون نیز به رقابت ساخت تاکسی‌های خودران پیوسته است و برای سایر رقبای قدر این عرصه نظیر اوبر و لیفت به‌عنوان یک تهدید محسوب می‌شود.
 
 
 
اگر آمازون با استفاده از زوکس بتواند سیستم حمل‌ونقل خودران ویژه‌اش را راه‌اندازی کند می‌تواند به مزایای زیادی دست پیدا کند. این کمپانی می‌تواند به 100 میلیون کاربر خود تخفیف ارائه کند و حتی از خودروسازانی که توانایی سرمایه‌گذاری آن‌ها روی خودروهای خودران به دلیل ورشکستگی‌های حاصل از کووید- 19 کم شده است جلو بزند.
 
البته سرمایه‌گذاری‌های آمازون به اینجا محدود نمی‌شود و این کمپانی درزمینهٔ حمل‌ونقل سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده است. این کمپانی در سال گذشته روی Aurora سرمایه‌گذاری هنگفتی کرد و توانست بخشی از کالاهای فروخته‌شده را با استفاده از کامیون‌های روباتیک استارتاپی به نام Embark به دست مشتری برساند.
 
علاوه بر این تحلیل گران بر این باورند که فناوری زوکس ممکن است تنها به تاکسی‌های خودران محدود نشود و به کامیون‌ها، ون‌های ارسال کالا یا تجهیزات انبار این شرکت نیز راه پیدا کنند.
 
کد مطلب: 61503
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام