۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۰

این روبات بندبازی می‌کند!

ایتنا – حرکت روبات‌ها روی مسیرهای بسیار باریک یا ناهموار همیشه یکی از چالش‌های بزرگ دانشمندان بوده است ولی به نظر می‌رسد که دانشمندان در این زمینه یک گام دیگر به توفیق نزدیک شده‌اند.
این روبات بندبازی می‌کند!
حرکت روبات‌ها روی مسیرهای بسیار باریک یا ناهموار همیشه یکی از چالش‌های بزرگ دانشمندان بوده است ولی به نظر می‌رسد که دانشمندان در این زمینه یک گام دیگر به توفیق نزدیک شده‌اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از Engadget، در حقیقت دانشمندان توانسته‌اند تا برای نخستین بار امکان حرکت روی یک مسیر بسیار باریک را برای یک روبات چهارپا ممکن سازند که این امر یک دستاورد بزرگ در صنایع روباتیک محسوب می‌شود.

پیش از این نیز سیستم‌های روباتیک چهارپا توانسته بودند تا دستاوردهای بزرگی را تجربه کنند ولی دستاورد جدید شامل یک شبیه‌ سازی بسیار مناسب و قابل اتکا بوده است که نشان دهنده این است که این روبات چهارپا می‌تواند در یک نوار بسیار باریک نیز به حرکت خود ادامه بدهد.
 
 
این ساختار حرکتی تقریبا مشابه بندبازی کردن انسان‌ها است و شاید تصویر برای شما میزان دشواری این کار را نشان ندهد ولی عرض مسیر حرکتی این روبات در نوع خود یک ساختار بسیار دشوار برای حرکت هر سیستم روباتیک چهارپایی محسوب می‌شود و تیم ایتالیایی مسئول این پروژه به معنای واقعی شگفت آوری خوبی داشته است.
 
شایان ذکر است که پس از انجام تست‌های شبیه‌سازی شده توسط تیم انستیتوی Italiano di Tecnologia،  روبات مشهور بوستون داینمایکس برای انجام آزمایش اصلی فراخوانده شد و نتیجه به دست آمده در عمل نیز ثابت کرد که سیستم طراحی شده برای کنترل روبات‌های چهارپا در مسیرهای باریک، عملکرد مناسبی داشته است.
 
روبات مد نظر برای این آزمایش، 90 کیلوگرم وزن داشته و توانسته است تا با کنترل کردن همزمان دو پای خود و حرکت دادن دو پای دیگر، عملا امکان حرکت رو به جلو در این مسیر را داشته باشد تا روبات مشهرو بوستون داینامیکس بتواند یک گام دیگر به سوی جذاب‌ترین روبات جهان بودن حرکت کند.
کد مطلب: 61495
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام