۱
۰
plusresetminus
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۰

برنامه‌های انگلیس پس از برگزیت: خرید 54 درصد از یک شرکت ماهواره‌های پیشرفته

ایتنا- به نظر می‌رسد که برنامه‌های فضایی دولت بریتانیا به خاطر برگزیت چندان با خلل روبرو نشده است و این کشور با خریداری کردن یک شرکت فعال در زمینه ماهواره‌ها قصد دارد تا آینده بهتری در این زمینه را برای خودش رقم بزند.
برنامه‌های انگلیس پس از برگزیت: خرید 54 درصد از یک شرکت ماهواره‌های پیشرفته
به نظر می‌رسد که برنامه‌های فضایی دولت بریتانیا به خاطر برگزیت چندان با خلل روبرو نشده است و این کشور با خریداری کردن یک شرکت فعال در زمینه ماهواره‌ها قصد دارد تا آینده بهتری در این زمینه را برای خودش رقم بزند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از Engadget، البته این شرکت در آستانه ورشکستگی قرار داشت و شاید خریداری شدن آن توسط این کشور ممکن است برای هر دو طرف سود و پیشرفت بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.
 
این شرکت با نام OneWeb شناخته می‌شود و در حقیقت یک استارت آپ بسیار جاه طلب و بسیار پرتلاش بوده است که علیرغم تلاش بسیار زیادی که برای موفقیت در تولید ماهوراه انجام داده بود بازهم در شرایط خوبی قرار نداشت ولی خریداری شدن 45 درصد سهام این شرکت توسط دولت انگلیس می‌تواند یک نقطعه عطف برای این شرکت باشد.
 
 
نکته بسیار مهم این است که انگلیس به واسطه خروج از اتحادیه اروپا با مشکلی بزرگ یعنی از دست دادن دسترسی به سیستم ماهواره‌ای گالیله روبرو شده بود و به همین دلیل نیز ان را با سیستم OneWeb جایگزین خواهد کرد.
 
از سوی دیگر OneWeb به تازگی اعلام ورشکستگی کرده بود و دادگاه مسئول رسیدگی به این موضوع اعلام کرده بود که این شرکت مدت کوتاهی برای یافتن یک راه حل مالی و پیشنهاد خرید مناسب دارد و شرایط پیش آمده دقیقا به نفع این شرکت تمام شده است.
 
در حقیقت هزینه این خرید 45 درصدی برابر با 500 میلیون دلار بوده است که مسلما با سرمایه‌گذاری‌های سنگین‌تر در آینده همراه خواهد بود و مسلما این تنها آغاز کار این شرکت برای تامین نیازهای ماهواره‌ای دولت انگلیس خواهد بود.
 
کد مطلب: 61494
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
نه فقط گاهی بلکه همیشه آینده نگری راهکار بقا بوده و هست ، با سرزمینی کوچک و با فکری آینده نگر همین مردمان توانسته اند موقعیت فعلی را داشته باشند ، سرمایه گذاری در گسترش دسترسی به فن آوری های نوین ، و نه برنامه ریزی برای فیلترینگ و محدودیت‌.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام