کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ناسا 6 ماموریت جدید را برای ارسال انسان به کره ماه تامین مالی می‌کند

https://www.engadget.com , 17 تير 1399 ساعت 22:52

ایتنا- ناسا تصمیم گرفته است که امکان افزوده شدن 6 مأموریت دیگر را به 3 مأموریت برنامه‌ریزی‌شده در قالب آرتمیس 1 را مورد بررسی قرار بدهد و در صورت امکان تنها را در مدت تعیین شده به انجام برساند.


ناسا تصمیم گرفته است که امکان افزوده شدن 6 مأموریت دیگر را به 3 مأموریت برنامه‌ریزی‌شده در قالب آرتمیس 1 را مورد بررسی قرار بدهد و در صورت امکان تنها را در مدت تعیین شده به انجام برساند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، ناسا به‌تازگی تصمیم گرفته است که امکان انجام 6 مأموریت جدید آرتمیس را علاوه بر 3 مأموریت فعلی این عنوان بررسی کند. این سازمان فضایی اعلام کرده است که هزینه‌های اولیه ساخت تقویت‌کننده‌های دوقلوی مرتبط با شش مأموریت آینده سیستم پرتاب فضایی را برعهده گرفته است.
 
گفته می‌شود که سیستم پرتاب فضایی قوی‌ترین موشکی است که ناسا تا به امروز به‌منظور انجام اکتشافات انسانی فراتر از مدار پایینی زمین ساخته است. جزئیات این قرار داد هنوز مشخص نشده است اما هزینه احتمالی آن 49.5 میلیون دلار تخمین زده شده است و تا 31 دسامبر 2030 ادامه خواهد یافت.
 


انتظار می‌رود که این قرار داد از تولید تقویت کننده و عملیات مرتبط با پرواز سیستم پرتاب فضایی مأموریت‌های 4 تا 9 پشتیبانی کند. بروس تیلر به‌عنوان مدیر دفتر تقویت کننده سیستم پرتاب فضایی در مارشال در بیانیه‌ای اعلام کرده است که:« ما آماده هستیم تا تقویت‌کننده‌های مربوط به مأموریت آرتمیس 1 را پردازش  کنیم و پیشرفت‌های بزرگی در تولید بوستر برای مأموریت‌های آرتمیس 2 و 3 به دست آورده‌ایم. ناسا متعهد به ایجاد حضور پایدار در ماه است و این اقدام ناسا را موجب می‌کند که تقویت کننده‌ها را در صورت لزوم برای مأموریت‌های آینده آماده کند.»
 
ناسا هنوز اطلاعاتی ا در رابطه با مأموریت‌های احتمالی 4 تا 9 ارائه نکرده است اما انتظار می‌رود که مأموریت آرتمیس در نوامبر 2021 آغاز شود و اولین پروازی خواهد بود که به‌صورت همزمان با کپسول اریون و سیستم پرتاب فضایی انجام می‌شود. همچنین آرتمیس 2 اولین مأموریت ارسال انسان به کره ماه است و آغاز آن برای سال 2023 برنامه‌ریزی‌شده است.
 
درنهایت انجام مأموریت آرتمیس 3 برای سال 2024 برنامه‌ریزی‌شده است و انتظار می‌رود که اولین زن و مرد را به کره ماه ارسال کند.


کد مطلب: 61460

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61460/ناسا-6-ماموریت-جدید-ارسال-انسان-کره-ماه-تامین-مالی-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir