۰
plusresetminus
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۳۰

اسکوترهای برقی اشتراکی به ابزار جدید حمل‌ و نقل انگلیس تبدیل می‌‌شوند

ایتنا- دپارتمان حمل‌ و نقل انگلستان به‌تازگی اعلام کرده است که از 4 جولای استفاده از اسکورترهای برقی اشتراکی را برای شهروندان خود به‌صورت آزمایشی ممکن می‌سازد.
اسکوترهای برقی اشتراکی به ابزار جدید حمل‌ و نقل انگلیس تبدیل می‌‌شوند
دپارتمان حمل‌ و نقل انگلستان به‌تازگی اعلام کرده است که از 4 جولای استفاده از اسکورترهای برقی اشتراکی را برای شهروندان خود به‌صورت آزمایشی ممکن می‌سازد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، هنوز مشخص نیست که سرویس اسکوترهای برقی اشتراکی توسط چه کمپانی‌هایی و در چه مناطقی ارائه می‌شوند اما دولت انگلستان تائید کرده است که برنامه آزمایشی مرتبط با این سرویس از هفته آینده آغاز شده و به مدت 12 ماه ادامه خواهد داشت.
 
کاربران برای استفاده از این سرویس باید حتما یکی از گواهینامه‌های رانندگی موتورسیکلت یا خودرو را داشته باشند. آن‌ها نیازمند استفاده از کلاه ایمنی نیستند اما توصیه شده است که این کار را انجام داده یا دوره آموزشی مربوط به استفاده ازاین‌دستگاه را تکمیل کنند. همچنین رانندگی با این اسکوترها در پیاده‌روها مجاز نیست.
 
در این میان کمپانی‌های ارائه‌دهنده باید تمامی اسکوترهای خود را بیمه کنند. اسکوترهای برقی نیز باید با حداکثر سرعت 25 کیلومتر بر ساعت ارائه شوند. تاکنون اسکوترهای برقی در قانون انگلستان هم‌رده وسایل نقلیه موتوری در نظر گرفته می‌شدند. بیشتر آن‌ها با استانداردهای طراحی خودرو یا موتورسیکلت انگلستان مطابقت نداشتند و به همین دلیل استفاده آن‌ها در جاده‌های عمومی غیرقانونی بود.
 
 
 
بااین‌حال همچنان بسیاری از کمپانی‌های نام‌آشنا به فروش این اسکوترها می‌پرداختند و در طی سال‌های گذشته شمار افرادی که از این وسایل نقلیه استفاده می‌کردند بیشتر شده است. بااین‌حال اطلاعیه امروز روی مالکیت خصوصی تأثیر نخواهد گذاشت اما دولت علاقه خود را به قانون‌مند کردن استفاده از وسایل نقلیه کوچک از قبیل اسکوترها و اسکیت بردهای برقی نشان داد.
 
رویکرد دولت انگلستان در استفاده از این اسکوترها بسیار محتاطانه است. این کشور تجربه امریکا در ارائه اسکوترهای برقی اجاره‌ای در سان‌فرانسیسکو و میامی را دیده است. در این شهرها استقبال مناسبی از این وسایل نقلیه شد اما برخی کاربران رانندگی خطرناک داشته‌اند یا با راندن این وسایل در پیاده‌روها عبور و مرور برای افراد استفاده‌کننده از ویلچر را سخت کردند.
 
بااین‌حال به نظر می‌رسد که رویکرد کشورها در استفاده از این وسیله نقلیه تک نفره در حال تغییر است و قانون‌گذاری درست و محتاطانه می‌تواند مشکلات به وجود آمده را تا حد زیادی برطرف کند. به‌صورت کلی امکان سو استفاده از فناوری‌های جدید همیشه وجود دارد و در برخی موارد به روش آزمون‌وخطا می‌توان به قانونمندسازی این فناوری‌ها اقدام کرد.
 
کد مطلب: 61446
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام