۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰

امکان نصف شدن مرگ ‌و میر جاده ‌ای با استاندارد شدن سیستم ایمنی خودروها

ایتنا- گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که استاندارد بودن سیستم‌های ایمنی خودروها می‌تواند مرگ‌ومیر جاده‌ای را به نصف کاهش بدهد.
سیستم ایمنی استاندارد خودروها و کاهش نیمی از آمار مرگ و میر جاده‌ای
گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که استاندارد بودن سیستم‌های ایمنی خودروها می‌تواند مرگ‌ومیر جاده‌ای را به نصف کاهش بدهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، شکی نیست که قابلیت‌های ایمنی مدرن می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند اما گزارش‌های به‌دست‌آمده بر این باورند که این سیستم‌ها می‌توانند جان انسان‌ها را نجات بدهند. سازمان Consumer Reports به‌تازگی نتایج تحقیقات خود را در این رابطه اعلام کرده و تخمین زده است که اگر برخی قابلیت‌های ایمنی خاص روی هر خودرویی استاندارد بود مرگ‌ومیر جاده‌ای می‌توانست تا نصف کاهش پیدا کند.
 
بر اساس این گزارش در صورت استاندارد بودن سیستم‌های یاد شده مرگ‌ومیر جاده‌ای در سال 2018 می‌توانست از 36500 نفر به 16800 تا 20500 برسد. ترکیب سیستم‌های ترمز اورژانسی خودکار، هشدار نقطه کور، هشدار خروج از خط و تشخیص عابر می‌توانست جان 11800 نفر را نجات بدهد.
 
 
 
علاوه بر این اگر فناوری جلوگیری از رانندگی در حالت مستی به درستی کار می‌کرد جان 3700 الی 7400 نفر ممکن بود در این میان نجات داده شود. علاوه بر این برخی ارتباطات خودرو به خودرو می‌توانست حداقل 1300 نفر را از مرگ نجات بدهد. علاوه بر این در گزارش یاد شده آمده است که خودروهای خودران نیز نمی‌توانند جان افراد را نجات بدهند.
 
همچنین نشان داده‌ شده است که قانون‌گذارانی نظیر AV START Act تنها وجود سیستم‌های ایمنی موجود در خودروهای معمولی را اجباری کرده‌اند. این سازمان هنوز بر این باور است که خودروهای خودران پتانسیل بسیار بالایی برای بهبود در زمینه ایمنی دارند که هیچ‌کدام از آن‌ها تاکنون برآورده نشده‌اند.
 
البته در عمل هنوز مشخص نیست که فناوری تا چه حد می‌تواند جان انسان‌ها را نجات بدهد. برخی قابلیت‌ها نظیر ترمز خودکار و جلوگیری از رانندگی در حالت مستی می‌تواند در کار رانندگان تداخل ایجاد کند. علاوه بر این اوضاع در رابطه با هشدارها نیز همین است و مشخص نیست که رانندگان چقدر به آن‌ها توجه نشان دهند. درهرصورت در بدبینانه‌ترین حالت هم اگر سیستم‌های ایمنی خودروها از امنیت کافی برخوردار باشند می‌توانند جان هزاران نفر را نجات بدهند.
 
کد مطلب: 61433
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام