۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۸

گردنبند هوشمندی که کرونا را ردیابی می‌کند

ایتنا - ​​​​​​​سنگاپور گردنبندی بلوتوثی را برای جمعیت سالمند و بدون موبایل کشورش ساخته تا شیوع ویروس کرونا میان افراد را ردیابی کند.
گردنبند هوشمندی که کرونا را ردیابی می‌کند


کشورهای مختلف در سراسر جهان امیدوارند تا با استفاده از تلفن های هوشمند شیوع ویروس کرونا میان جمعیت را ردیابی کنند. این درحالی است که برخی از افراد به خصوص جمعیت سالمند موبایل ندارند. 

به گزارش ایتنا از مهر، در همین راستا سنگاپور گردنبندهای بلوتوثی به نام «با هم ردیابی کنیم» (TraceTogether) قابلیت ردیابی شیوع ویروس کرونا میان سالمندان را فراهم کرده است. این گردنبندهای بلوتوثی با یکدیگر و همچنین اپلیکیشن مخصوص آن ارتباط برقرار می کنند تا مشخص شود کاربران با مبتلایان به کووید۱۹ در تماس بوده اند یا خیر.

اولویت استفاده از این گجت به سالمندانی تعلق دارد که خانواده ای ندارند یا مشکلات حرکتی دارند. پس از تولید تعداد بیشتری گردنبند بلوتوثی، گجت ها میان طیف وسیع تری از سالمندان توزیع می شود.

اگر مشخص شود کاربری مبتلا به ویروس کرونا شده، می‌توان با دانلود اطلاعات دستگاه به چشم‌انداز عمیق‌تری از افرادی دست یافت که با او در تماس بوده اند.

این گردنبندها برای حفظ حریم شخصی به وای.فای و اینترنت موبایل متصل نمی شوند یا قابلیت های جی پی اس را ندارند. همچنین در این گجت ها فقط اطلاعات ۲۵ روز ذخیره می شود.
کد مطلب: 61427
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام