۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۴

رویکرد متفاوت تولید کنندگان برای ارائه قابلیت‌های اندروید 11

ایتنا- گوگل به‌تازگی فهرستی از قابلیت‌های اجباری و اختیاری اندروید 11 را برای تولیدکنندگان عرضه کرده است و آن‌ها باید برای ادامه همکاری با گوگل از این فهرست پیروی کنند.
رویکرد متفاوت تولید کنندگان برای ارائه قابلیت‌های اندروید 11
گوگل به‌تازگی فهرستی از قابلیت‌های اجباری و اختیاری اندروید 11 را برای تولیدکنندگان عرضه کرده است و آن‌ها باید برای ادامه همکاری با گوگل از این فهرست پیروی کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از techradar، اندروید 11 به‌زودی برای بسیاری از دستگاه‌های جدید اندرویدی عرضه خواهد شد اما باید به یاد داشت که برخی از قابلیت‌های این نسخه از سیستم‌عامل اندروید ممکن است به دلیل رویکرد متفاوت تولیدکننده‌ها روی تمامی دستگاه‌های برخوردار از آن به‌صورت یکسان اجرا نشود.
 
گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که گوگل به تولیدکنندگان خود فهرستی از قابلیت‌های اجباری و اختیاری نسخه‌های متفاوت اندروید را ارائه می‌کند و نسخه اولیه این فهرست در رابطه با اندروید 11 به‌تازگی عرضه شده است. سه قابلیت اصلی اندروید 11 در این فهرست در دسته ویژگی‌های اختیاری قرار گرفته‌اند. یکی از این قابلیت‌ها انتخاب کنترل‌های خانه هوشمند است که با نگه‌داشتن طولانی دکمه روشن و خاموش به شما اجاره می‌دهد تا چراغ‌های هوشمند و سایر امکانات خانه هوشمند را از طریق موبایل خود خاموش کنید.
 

قابلیت اختیاری دیگر گروه‌بندی مکالمات در پنل کشویی اعلانات است. اندروید 11 به‌صورت پیش‌فرض هشدارهای نرم‌افزارهای پیام‌رسان را از سایر اعلانات جدا می‌کند اما پشتیبانی از این رویکرد برای تمامی تولیدکنندگان اجباری نیست. سامسونگ، سونی، ال‌جی، شیائومی و سایر تولیدکنندگان اغلب در این رابطه حساسیت به خرج می‌دهند و مایل هستند که بخش اعلانات دستگاه‌هایشان حتما رد و نشانی از برند آن‌ها داشته باشد. به همین دلیل ارائه این قابلیت اندروید 11 برای آن‌ها اجباری نیست.
 
درنهایت قابلیت دیگری که وجود آن در دستگاه‌های برخوردار از اندروید 11 اجباری نیست جایگاهی برای ذخیره اسناد هویتی در یک جایگاه ایمن در تلفن هوشمندتان است. گوگل می‌خواهد ذخیره اسناد نظیر گواهینامه رانندگی را به‌صورت ایمن در تلفن همراه کاربران آسان‌تر کند اما سایر تولیدکنندگان مختارند که از این ویژگی استفاده نکنند.
 
تمامی این توصیه‌های گوگل ممکن است قبل از عرضه اندروید 11 در پاییز تغییر کند. اگر تولیدکنندگان می‌خواهند به نرم‌افزارها و خدمات گوگل دسترسی داشته باشند می‌بایست این قوانین را به‌صورت دقیق اجرا کنند. اما به نظر می‌رسد که گوگل در رابطه با عرضه این سه قابلیت جالب چندان سخت گیر نیست.
کد مطلب: 61414
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام