۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰

تاچ آی.دی و فیس‌آی‌.دی روش جدید تایید هویت کاربران سافاری

ایتنا – قابلت‌های جدیدی برای سیستم مرورگر وب سافاری توسط اپل معرفی شده است که موجب می‌شود تا این سیستم بتواند به روش‌هایی جدید برای تائید هویت کاربران مجهز شود.
تاچ آی.دی و فیس‌آی‌.دی روش جدید تایید هویت کاربران سافاری
قابلت‌های جدیدی برای سیستم مرورگر وب سافاری توسط اپل معرفی شده است که موجب می‌شود تا این سیستم بتواند به روش‌هایی جدید برای تائید هویت کاربران مجهز شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، در حقیقت باید گفت که سیستم‌های مشهور موجود در آیفون‌های مدرن یعنی تاچ‌ آی‌دی و فیس آی.دی قرار است تا به عنوان ابزارهایی برای تائید هویت کاربران در سیستم مرورگر سافاری مورد استفاده قرار بگیرند.
 
بر اساس گزارش منتشر شده، اپل اعلام کرده است که سافاری نسخه 14 برای سیستم‌های عامل iPadOS و MacOS به کاربران اجازه استفاده از روش‌های بایومتریک تائید هویت را خواهد داد.
 
 
 
البته شما ممکن است در برخی موارد مجبور به استفاده از نام کاربری و رمز عبور باشید و این روش‌ها به صورت قطعی و همیشه پاسخگو نخواهند بود.
 
این رویکرد با استفاده از ساختار آشنای فریم ورک WebAuthn انجام خواهد شد که در طول چند وقت گذشته پیشرفت زیادی داشته است و حال سافاری نسخه 14 نیز قرار است از آن بهره مند شود.
 
البته برای دریافت این خدمات باید منتظر عرضه نسخه سیستم‌های عامل یاد شده در پایین امسال باشید تا این قابلیت‌ها در آن نسخه برای شما منتشر شده و قابل استفاده باشد. با این وجود ممکن است ابتدا این قابلیت‌ها به صورت نسخه بتا مورد آزمایش قرار بگیرند.
 
کد مطلب: 61407
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام