کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همکاری مرسدس بنز و انویدیا برای ساخت معماری محاسباتی جدید خودروهای خودران

سايت خبری ايتنا , 12 تير 1399 ساعت 17:30

ایتنا- کمپانی انویدیا و مرسدس بنز برای ساخت پلتفرمی ایمن و راحت برای خودروهای خودران نسل آینده با یکدیگر همکاری خواهند کرد.


کمپانی انویدیا و مرسدس بنز برای ساخت پلتفرمی ایمن و راحت برای خودروهای خودران نسل آینده با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  digitimes، مایکروسافت و انویدیا به‌منظور ساخت سیستم محاسباتی درون خودرویی و زیرساخت محاسباتی هوش مصنوعی با یکدیگر همکاری خواهند مرد. این سیستم با شروع سال 2024 برای تمامی خودروهای نسل جدید مرسدس بنز عرضه خواهد شد و قابلیت ارتقای کارکرد رانندگی خودکار نیز برای آن‌ها عرضه می‌شود.
 
 
انویدیا در این رابطه اظهار کرده است که معماری جدید نرم‌افزاری یاد شده روی پلتفرم انویدیا درایو ساخته خواهد شد و در سیستم راه‌یابی نسل جدید خودروهای مرسدس بنز به کار خواهد رفت. کارکرد اصلی این سیستم توانایی خودرانی در مسیرهای عادی از آدرسی به آدرس دیگر است.
 

 
 
علاوه بر این کاربری‌های ایمنی و راحتی زیادی برای کاربران مرسدس بنز در این سیستم در نظر گرفته شده است. مشتریان می‌تواند در زمان استفاده از آن خودرو خدماتی نظیر سرویس‌های اشتراک و کاربری‌های نرم‌افزار را خریداری کرده و به سیستم یاد شده بیفزایند.
 
مغز متفکر کاربری‌های رانندگی خودکار در خودروهای آینده مرسدس بنز پلتفرم انویدیا درایو است. این تراشه که Nvidia Orin نام دارد بر اساس معماری ابر محاسباتی اخیر Nvidia Ampere ساخته شده است. پلتفرم درایو یک سیستم نرم‌افزاری کامل است که برای کاربری‌های هوش مصنوعی رانندگی خودکار طراحی شده است.
 
قابلیت‌های این سیستم جدید با تمرکز حداکثری روی ایمنی کاربر طراحی شده‌اند. با توسعه این فناوری تمامی خودروها می‌توانند باقابلیت‌های رانندگی خودکار جدید به‌روز شوند. به گفته انویدیا مشخصه اصلی این سیستم ایمنی و درعین‌حال راحتی کاربران خواهد بود.
 


کد مطلب: 61402

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61402/همکاری-مرسدس-بنز-انویدیا-ساخت-معماری-محاسباتی-جدید-خودروهای-خودران

ايتنا
  https://www.itna.ir