کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ضرر 7 میلیارد دلاری فیس‌‌بوک به دلیل توقف تبلیغات کوکاکولا

www.businessinsider.com , 9 تير 1399 ساعت 15:21

ایتنا- بایکوت فیس‌بوک توسط تبلیغ‌کنندگان بزرگ در این شبکه اجتماعی نه‌تنها قیمت سهام این کمپانی را بسیار پایین آورده است بلکه موجب ضرر و زیان بزرگ مارک زاکربرگ نیز شده است.


بایکوت فیس‌بوک توسط تبلیغ‌کنندگان بزرگ در این شبکه اجتماعی نه‌تنها قیمت سهام این کمپانی را بسیار پایین آورده است بلکه موجب ضرر و زیان بزرگ مارک زاکربرگ نیز شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  businessinsider، سرمایه خالص زاکربرگ از پنج‌شنبه تاکنون به میزان 7.21 میلیارد دلار کاهش پیدا است و نیز ارزش سهام فیس‌بوک نیز در پی بایکوت‌های انجام‌شده تا 8 درصد کم شده است. در این میان کوکاکولا نیز به‌صورت غیررسمی به این کمپین پیوسته و اظهار کرده است که تبلیغات در این شبکه اجتماعی را برای مدت 30 روز متوقف خواهد کرد.
 
کمپین #StopHateforProfit از تاریخ 19 ژوئن و در پی مرگ جورج فلوید اتفاق افتاد. این کمپین پس از ممانعت فیس‌بوک از پاک کردن پستی از ترامپ که معترضان به مرگ او را به اعمال خشونت تهدید کرده بود شدت گرفت. این کمپین به تبلیغ‌کنندگان بزرگ در این شبکه اجتماعی فشار آورده است که در رابطه با مخارج تبلیغاتی خود در فیس‌بوک بازنگری کنند.
 

 
 
البته به نظر می‌رسد که این فشارها بالاخره جواب داده است و مارک زاکربرگ در روز جمعه اعلام کرده است که این کمپانی هم‌اکنون پست‌های آن دسته از سیاست‌مدارانی که قوانین فیس‌بوک را با اقداماتی نظیر سخنان خشن و تهدیدآمیز زیر پا می‌گذارند برچسب‌زنی می‌کند. این دستاورد برای شهروندان بسیار مفید خواهد بود زیرا این کمپانی تاکنون به‌صورت کلی از تغییر رفتار سیاست‌مداران خودداری کرده است.
 
همچنین اخبار به‌دست‌آمده حاکی از آن است که تیم تبلیغاتی فیس‌بوک سعی دارد که تبلیغ‌کنندگان را آرام کرده و اظهار کرده است که این کمپانی درباره نگرانی‌های آن‌ها در رابطه با انتشار سخنان نفرت‌انگیز جدی است و برای سیاست‌های خود به یک بررسی‌کننده سوم شخص متکی شده است.
 
جالب است بدانید که تقریبا 100 درصد درآمد فیس‌بوک از تبلیغات است و درآمد سه‌ماهه اول این کمپانی از جانب تبلیغات 17.4 میلیارد دلار بوده است پس مارک زاکربرگ تمامی تلاش خود را برای راضی نگه‌داشتن تبلیغ‌کنندگان خواهد کرد و می‌توان حدس زد که به‌زودی آن‌ها به این پلتفرم بازخواهند گشت.
 


کد مطلب: 61399

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61399/ضرر-7-میلیارد-دلاری-فیس-بوک-دلیل-توقف-تبلیغات-کوکاکولا

ايتنا
  https://www.itna.ir