۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۴

بایکوت تبلیغاتی فیس‌بوک شدیدتر شد

ایتنا - کمپانی‌های نام‌آشنا با پیوستن به فراخوان گروه‌های مدافع حقوق شهروندی اعلام کرده‌اند که فیس‌بوک را بایکوت تبلیغاتی خواهند کرد.
بایکوت تبلیغاتی فیس‌بوک شدیدتر شد
کمپانی‌های نام‌آشنا با پیوستن به فراخوان گروه‌های مدافع حقوق شهروندی اعلام کرده‌اند که فیس‌بوک را بایکوت تبلیغاتی خواهند کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، قول مارک زاکربرگ مبنی بر برچسب‌زنی پست‌های سیاست‌مدارانی که قوانین این شبکه اجتماعی را نقض می‌کنند هم نتوانست جلوی بایکوت تبلیغاتی آن را بگیرد. کوکاکولا، هرشیز و هوندا در بین نام‌هایی هستند که به‌صورت موقت تبلیغات در این شبکه اجتماعی را بایکوت کرده‌اند.
 
کمپانی یونیلور به‌عنوان کمپانی مادر برندهای داو، لیپتون و هورایزن نیز پیش‌ازاین اعلام کرده بودند که به این بایکوت راه اندازه شده توسط گروه‌های حقوق شهروندی می‌پیوندند. هم‌اکنون 120 کمپانی در این بایکوت مشارکت دارند. برخی از این نام‌ها نظیر کوکاکولا اظهار کرده‌اند که تبلیغات خود در این شبکه اجتماعی را متوقف خواهند کرد اما به‌صورت رسمی به بایکوت یاد شده نپیوسته‌اند.
 
 
 
جیمز کوئینزی به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی کوکاکولا اظهار کرده است که:« در دنیا جایی برای نژادپرستی وجود ندارد و در شبکه‌های اجتماعی نیز جایی برای نژادپرستی نیست. کمپانی کوکاکولا تبلیغات پولی خود را حداقل به مدت 30 روز روی تمامی پلتفرم‌های شبکه اجتماعی جهان متوقف خواهد کرد. ما از این زمان برای ارزیابی مجدد سیاست‌های تبلیغاتی خود استفاده می‌کنیم تا ببینیم که آیا آن‌ها نیازمند تجدیدنظر هستند یا خیر. ما همچنین انتظار پاسخگویی و شفافیت بیشتری را از جانب شبکه‌های اجتماعی شریک خودداریم.»
 
تمامی این اقدامات موجب می‌شود که فشار روی فیس‌بوک برای آرام کردن برخی از تبلیغ‌کننده‌های اصلی‌اش بیش‌تر از گذشته احساس شود. یکی از سخنگویان این شبکه اجتماعی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کمپانی به کار با گروه‌های حقوق شهروندی ادامه خواهد داد.
 
جالب است بدانید که این بایکوت تبلیغاتی توسط گروه‌های مدافع حقوق شهروندی نظیر لیگ ضد افتراء، رنگ تغییر و NAACP طرح ریزی شده است. آن‌ها در این رابطه اعلام کرده‌اند که این اعتراض را به‌عنوان پاسخی برای تاریخچه بلند فیس‌بوک در رابطه با مجاز دانستن حکم‌فرمایی محتوای نژادپرستی، خشونت‌بار و نادرست در این شبکه اجتماعی سازمان‌دهی کرده‌اند.
 
کد مطلب: 61398
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام