کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مناسب ترین نرم افزار حسابداری، مالی و اداری

8 تير 1399 ساعت 12:52

هرچه زمان می‌گذرد سیستم عامل‌ها پیشرفته‌تر و جذاب‌تر می‌شوند، نرم افزارهای حسابداری، مالی و اداری هم از تکنولوژی‌های جدیدتر و بهبود یافته‌تر بهره‌مند می‌شوند.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



اگر دارای کسب و کار نیستید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم ولی اگر مدیریت یک مجموعه را بر عهده دارید، از مطالعه این مقاله تا انتها پشیمان نخواهید شد.
 
تمامی کسب و کارهایی که در حال رشد هستند و یا  تا به حال رشد مناسبی داشته‌اند، با مشکلات مختلفی در مورد انتخاب بهترین نرم افزارها در حوزه کاری خود مواجه‌ هستند. عدم برنامه‌ریزی مناسب برای انتخاب نرم افزارهای یکپارچه مالی و اداری می‌تواند مشکلات سازمان‌ها و کسب و کارها را دوچندان کند، زیرا اگر نرم افزارها به صورت جداگانه از چند شرکت مختلف خریداری شوند ( به اصطلاح جزیره‌ای)  و تعامل مناسبی با یکدیگر نداشته باشند، زمان و پول زیادی را هدر خواهند داد که قطعا در روند رشد سازمان اخلال ایجاد می‌کند. درست همینجاست که نرم افزارهای یکپارچه به کمک سازمان‌ها می‌شتابند.
اما چگونه تشخیص دهیم کدام نرم افزار  مناسب کسب و کار ما است؟
جواب این سوال به فاکتورهای زیادی بستگی دارد، ولی بهتر است که قبل از خرید نرم افزار یا تغییر نرم افزار قدیمی به نرم‌افزار جدید ابتدا چند سوال از خودتان بپرسید؛

   1- کسب و کار شما در  چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند؟
   2- چقدر بودجه دارید؟
   3- کدام تکنولوژی نرم افزاری به درد شما می‌خورد؟
 
 کسب و کار شما در  چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند؟
یک کارگاه تولیدی و یک شرکت بازرگانی را در نظر بگیرید؛
قطعا یک کارگاه تولیدی با یک شرکت بازرگانی تفاوت‌های اساسی با هم دارند که در انتخاب نوع نرم افزار مورد نظرشان تاثیرگذار است؛ به همین دلیل باید به خوبی تشخیص دهید که در کجای بازار قرار دارید تا متوجه شوید کدام نرم افزار ویژگی‌های متناسب با کسب و کار شما را دارد {شناخت کافی ندارید؟ نگران نباشید حساب رایان پارس شما را راهنمایی می‌کند}


چقدر بودجه دارید؟
بودجه یکی از اصلی‌ترین پارامترهای انتخاب هر محصول یا خدمت به شمار می‌رود. به عبارت ساده‌تر هرچقدر بودجه بیشتری داشته باشید، توانایی خرید نرم افزار بهتری خواهید داشت اما گران بودن همیشه به معنی بهترین بودن نیست. قطعا وجود یک قیمت منطقی در کنار ویژگی‌های مناسب می‌تواند گره گشای هر کسب و کاری باشد.
 
کدام تکنولوژی نرم افزاری به درد شما می‌خورد؟
همانطور که هرچه زمان می‌گذرد سیستم عامل‌ها پیشرفته‌تر و جذاب‌تر می‌شوند، نرم افزارهای حسابداری، مالی و اداری هم از تکنولوژی‌های جدیدتر و بهبود یافته‌تر بهره‌مند می‌شوند.  بدون شک نرم افزارهای جدید دارای پشتیبانی قوی و مناسب از سوی شرکت سازنده هستند اما لزوما همه این شرکت‌ها از نرم افزارهای قدیمی‌تر خود پشتیبانی نمی‌کنند؛ اگر شما هم جز آن دسته از کسب و کارهایی هستید که نرم افزار حسابداری و اداری قدیمی‌تر دارید و دیگر  پشتیبانی نمی‌شوید، تا انتها این مقاله را مطالعه نمایید.
 
مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری، مالی و اداری یکپارچه
حالا می‌رسیم به بررسی مزایای استفاده از نرم افزارهای حسابداری، مالی و اداری و اینکه اصلا اگر کسب و کارها از این نرم افزارها استفاده نکند دچار چه مشکلاتی خواهد شد؛
 
دو نمونه از معایب استفاده نکردن از نرم افزارهای یکپارچه
   1- 
هدر رفت بهره وری کارکنان:
زمانی که قصد رشد و توسعه کسب و کار خود را دارید، هر کاربر مجموعه شما باید در بالاترین سطح بهره وری باشد. این یعنی جلوگیری از پیش‌آمد امور تکراری و بیهوده كه سبب كاهش بهره وري كاربران سيستم ها مي‌شود.
   2- کاهش رضایت مشتریان:
امورزه، مشتریان توقع سرعت و دقت بالا در زمان خرید و یا دریافت خدمات را دارند. اگر سیستم‌های یکپارچه نداشته باشید و دچار پیچیدگی‌های زمان‌بر و مشکل ساز شوید، شک نکنید به مرور زمان مشتریان و مخاطبان خود را از دست خواهید داد.
 
  
 
دو نمونه از مزایای استفاده از نرم افزارهای یکپارچه
   1- 
کاهش زمان و هزینه صرف شده:
به دلیل عدم درگیری کاربران و مخاطبان با چندین سیستم مختلف، زمان صرف شده کاهش یافته و همچنین نیازی به خرید تعداد زیادی سیستم سخت افزاری نیست. بنابراین در صرف هزینه برای سرور، نگهداشت، بکاپ و مستقر کردن یک کاربر برای آن، صرفه جویی خواهد شد كه منجر به افزايش بهره وري سيستم‌ها مي‌شود.
   2- افزایش سرعت رشد مجموعه:
با وجود نرم افزارهای مالی و اداری یکپارچه به دلیل وجود نظم فرآیندهای مدیریت حسابداری و داده‌ها، توسعه سازمان به مکان‌های مختلف و اضافه کردن کانال‌های فروش فرعی، راحت‌تر و با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
 
سخن آخر
مشکلات بزرگی نظير عدم پشتیبانی از نرم افزارهای با تکنولوژی قدیمی (مثل Delphi و VB) در بلند مدت ضرر و زیان‌های زیادی به کسب و کارها و سازمان‌ها می‌زند. در حالی که پکیج‌های نرم افزاری جدید یکپارچه مالی و اداری محاسبان می‌تواند شما را از این مشکلات نجات دهد؛ چون قطعا به خاطر بروزرساني دائمي بسترهاي تكنولوژيك سيستم‌ها، هیچ‌وقت از خدمات پشتیبانی محروم نخواهید شد.
 شركت حساب رايان پارس به عنوان منتخب حقوق مصرف كنندگان طی 4 سال متوالی کاملا به این موضوع واقف است، بنابر این در نظر دارد تا با هدف رفع این مشکلات، نسبت به تعويض نرم افزارهاي مالی و اداری (برای اطلاع از جزئیات کلیک کنید) که تكنولوژی قديمی دارند  با نرم افزارهای مالی و اداری که با زبان برنامه نويسي C# و بانك اطلاعاتی SQL Server  ساخته شده‌اند با بهترین شرایط قیمتی اقدام نمايد.
 
 


کد مطلب: 61394

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61394/مناسب-ترین-نرم-افزار-حسابداری-مالی-اداری

ايتنا
  https://www.itna.ir