۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۰

آمازون یک کمپانی نام آشنا در صنعت خودروهای خودران را خرید

ایتنا – ظاهرا برنامه‌های آمازون برای توسعه به هیچ عنوان پایانی ندارد زیرا اخرین اخبار منتشر شده خبر از این دارند که این شرکت اقدام به خریدن یک شرکت نام آشنا در زمینه فعالیت در رده خودروهای بدون راننده یا خودران کرده است.
آمازون یک کمپانی نام آشنا در صنعت خودروهای خودران را خرید
ظاهرا برنامه‌های آمازون برای توسعه به هیچ عنوان پایانی ندارد زیرا اخرین اخبار منتشر شده خبر از این دارند که این شرکت اقدام به خریدن یک شرکت نام آشنا در زمینه فعالیت در رده خودروهای بدون راننده یا خودران کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از Engadget، این شرکت که زوکس (Zoox) نام دارد، به هیچ عنوان نام ناشناخته‌ای در این رده نیست و سابقه بسیار مناسبی در زمینه تحقیقات برای پیاده سازی سیستم‌ها مربوط به خودروهای خودران داشته است.
 
رقم پرداخت شده برای این خرید به صورت رسمی توسط دو شرکت اعلام نشده است ولی اخبار منتشر شده توسط فایننشیال تایمز خبر از این دارند که این رقم برابر با یک میلیارد و دویست مییلون دلار بوده است.
 
 
 
آمازون پیش از این نیز اقدام‌های بسیاری در زمینه فعالیت در رده خودروهای خودران انجام داده بود ولی این مورد، بزرگ‌ترین تلاش این شرکت برای ورود به این بازار بوده است. برای درک بهتر این موضوع کافی است بدانید که تا به امروز، رقم 13 میلیارد و 700 میلیون دلار توسط آمازون برای فعالیت در بازار خودروهای خودران هزینه شده است ولی خریداری شدن زوکسف بیشترین هزینه یک جای این شرکت بوده است.
 
آمازون قصد دارد تا پلتفرمی را ایجاد کند که با شرکت‌هایی مانند اوبر و  وایمو رقابت می‌کند و به همین دلیل نیز سیستم‌های کنترل خودرو و کامیون‌ها باید بتوانند به صورت 24 ساعته فعال باشند. شایان ذکر است که شرکت زوکس تعداد یک هزار کارمند دارد که همچنان در سمت شغلی خود باقی خواهند ماند.
 
کد مطلب: 61388
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام