۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۰

افشای اسناد مایکروسافت خبر از ساخت نسخه اکس باکس مقرون به صرفه می‌دهد

ایتنا – به نظر می‌رسد که نسل جدید کنسول‌های بازی دوباره وارد رقابت مشهور قیمت‌گذاری شده است و علیرغم این موضوع که هنوز قیمت رسمی کنسول‌های شرکت‌های سونی و مایکروسافت اعلام نشده است، اخباری درباره قیمت جذاب محصول سامسونگ به گوش می‌رسد.
افشای اسناد مایکروسافت خبر از ساخت نسخه اکس باکس مقرون به صرفه می‌دهد
به نظر می‌رسد که نسل جدید کنسول‌های بازی دوباره وارد رقابت مشهور قیمت‌گذاری شده است و علیرغم این موضوع که هنوز قیمت رسمی کنسول‌های شرکت‌های سونی و مایکروسافت اعلام نشده است، اخباری درباره قیمت جذاب محصول سامسونگ به گوش می‌رسد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از Engadget، در حقیقت رقابت قیمت کنسول‌ها به دوران پیش از عرضه نخستین مصحول مایکروسافت در این رده بازمی‌گردد و سونی در بسیرای از موارد یکی از برترین بازیگران در رده تعیین قیمت‌های مناسب بوده است ولی این بار مایکروسافت می‌خواهد گوی رقابت در زمینه قیمت بهتر را از رقبای خود برباید.
 
بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط منابع نزدیک به مایکروسافت، اسنادی در این شرکت وجود دارند که به پروژه لاکهارت اشاره دارند و در حقیقت این پروژه قرار است تا یک نسخه ارزان و مقرون به صرفه از کنسول این شرکت باشد که امکان اجرای بازی‌ها با کیفیت 1080P را داشته باشند.
 
 

 
در حقیقت این فایل نشان دهنده این است که توسعه‌دهندگان اکس باکس سری اکس قرار است تا در رقابت قیمت، بخشی از امکانات سخت‌افزاری را قربانی کرده و به کاربرانی که توان پرداخت چندان زیاد را ندارند نیز امکان خرید کنسول نسل بعدی مایکروسافت را بدهند.
 
اطلاعات دقیقی درباره محتوای این اسناد منتشر نشده است ولی یکی از منابع خبری اعلام کرده است که این دستگاه به جای 1.5 گیگابایت رم اکس باکس سری اکس، از 7.5 گیگابایت رم استفاده خواهد کرد و پردانده اصلی این دستگاه نیز از نظر کلاک ضیف‌تر از پردازنده نسخه اصلی خواهد بود.
 
همچنین پردازنده گرافیکی این سیستم قرار است تا تنها 4 پتافلاپ توان خروجی داشته باشد که قاعدتا ضعیف‌تر از نسخه اصلی خواهد بود. با این شرایط قیمت گذاری اعمال شده توسط مایکروسافت، آن‌ها را در یک مزیت رقابتی نسبت به سونی قرار خواهد داد و شاید بار دیگر پس از شکست تجاری اکس باکس وان در مقابل پلی استیشن 4، بار دیگر شاهد پیشی گرفتن مایکروسافت از سونی باشیم.
 
کد مطلب: 61385
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام