۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

iOS14 و قابلیت مخفی شناسایی نرم‌افزارهایی که حافظه را از طریق کلیپ برد اشغال کرده‌اند

ایتنا- اپل در نسخه بتای iOS14 قابلیتی را عرضه کرده است که توسعه‌دهندگان از آن طریق می‌توانند نرم‌افزارهایی که به پلیپ برد دسترسی دارند را شناسایی کنند.
iOS14 و قابلیت مخفی شناسایی نرم‌افزارهایی که حافظه را از طریق کلیپ برد اشغال کرده‌اند
اپل در نسخه بتای iOS14 قابلیتی را عرضه کرده است که توسعه‌دهندگان از آن طریق می‌توانند نرم‌افزارهایی که به پلیپ برد دسترسی دارند را شناسایی کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  gsmarena، یکی از قابلیت‌های جدید عرضه شده برای نسخه توسعه‌دهندگان iOS 14 کاربران را شگفت‌زده کرده است. این قابلیت هر زمان که نرم‌افزاری به هر دلیل به کلیپ برد دسترسی داشته باشد به کاربر هشدار می‌دهد و جالب است بدانید که نرم‌افزارهای بسیار زیادی این روزها بدون هیچ دلیلی به کلیپ برد دسترسی دارند.
  
کاربران نسخه توسعه‌دهندگان iOS 14 با کپی کردن یک آیتم در کلیپ برد اعلان پاپ آپی را در قسمت بالایی صفحه‌نمایش خود مشاهده می‌کنند که نرم‌افزارهایی که به این متن دسترسی دارند را به کاربر نمایش می‌دهند. برای مثال اگر شما تصویری را از iMessage کپی کرده و یک سری نرم‌افزار را بازکنید، iOS هر بار اعلانی را برای شما به نمایش درمی‌آورد و از این طریق نرم‌افزاری که به تصویر کپی شده دسترسی دارد را نمایش می‌دهد.
 
 
 
تمامی نرم‌افزارهای نمایش داده شده ممکن است کاملا بی‌ربط و از دسته‌بندی‌های مختلفی باشند اما به نظر می‌رسد که تمامی آن‌ها به اطلاعات کلیپ برد دسترسی دارند. بااین‌حال هنوز مشخص نیست که این نرم‌افزارهای نمایش داده شده به‌صورت رندوم انتخاب شده‌اند یا تنها نرم‌افزارهای موجود در دستگاه هستند که به کلیپ برد شما دسترسی دارند.
 
جالب است بدانید که نرم‌افزارها به دلایل مختلفی به کلیپ برد دسترسی خواهند شد. برای مثال کروم کلیپ برد شما را برای وجود URL بررسی می‌کند و سپس آن را به هنگام استفاده از نوار آدرس برایتان نمایش می‌دهد. یکی از خوبی‌های این قابلیت آن است که توسعه‌دهندگان می‌توانند نرم‌افزارشان را از دسترسی بیهوده به کلیپ برد بازدارند.
 
البته اپل در اینجا به‌صورت پیش‌فرض دسترسی به کلیپ برد را مسدود نمی‌کند و تنها تصمیم گرفته است که به ارسال هشدار برای کاربر بسنده کند. درهرصورت این اقدام اپل موجب می‌شود که کاربران بر کلیپ برد خود کنترل بیشتری داشته باشند و توسعه‌دهندگان نیز دسترسی نرم‌افزارهای خود به این بخش را بهینه‌تر کنند.
 
کد مطلب: 61373
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام