۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۰

قابلیت راستی آزمایی به بخش جستجوی تصویر گوگل افزوده شد

ایتنا- کمپانی اپل با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قابلیت راستی آزمایی را برای تصاویر جستجو شده در گوگل فعال کرد.
قابلیت راستی آزمایی به بخش جستجوی تصویر گوگل افزوده شد
کمپانی اپل با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قابلیت راستی آزمایی را برای تصاویر جستجو شده در گوگل فعال کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، قابلیت راستی آزمایی گوگل هم‌اکنون از جستجوی استاندارد و یوتیوب فراتر رفته است. این غول فناوری به‌تازگی اعلام کرده است که برچسب‌های راستی آزمایی ازاین‌پس در نتایج جستجوی تصاویر گوگل نیز به کار خواهد رفت.
 
شما برای استفاده از این قابلیت تنها کافی است روی یک تصویر مشکوک کلیک کرده و از این طریق از منبع تائید شده‌ای متوجه شوید موارد تغییر داده شده در تصویر بشوید و به مقاله کاملی در رابطه با تصویر هدایت شوید. اگر یک تصویر جعل شده باشد می‌توانید قبل از این‌که آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید متوجه جعلی بودن آن بشوید.
 
 
 
کمپانی گوگل برای استفاده از منابع مستقل و معتبری نظیر PolitiFact در فرایند راستی آزمایی، از روش متن‌باز ClaimReview استفاده می‌کند. این روش در راستی آزمایی به کار برده شده در یوتیوب نیز استفاده شده است و تا به امروز بازخوردهای بسیار مثبتی نیز دریافت کرده است.
 
زمان‌بندی این کمپانی بسیار مهم است. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است و نگرانی‌هایی در این رابطه وجود دارد که کشورهای مخالف و سیاست‌مداران محلی از تصاویر دستکاری‌شده برای گمراه کردن رأی‌دهندگان استفاده کنند. البته این راستی آزمایی نمی‌تواند تمامی تصاویر جعلی را تشخیص بدهد اما می‌تواند از ورود برخی مثال‌های واضح به خبرخوان‌های اجتماعی و گول زدن برخی کاربران جلوگیری کند.
 
کد مطلب: 61371
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام