کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امکان تشخیص دست‌خط به سیستم عامل iPadOS 14 افزوده شد

سايت خبری ايتنا , 10 تير 1399 ساعت 1:00

ایتنا- اپل سرانجام در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان از iPadOS 14 باقابلیت‌هایی نظیر بهینه‌سازی قلم اپل و امکان تشخیص دست خط رونمایی کرد.


اپل سرانجام در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان از iPadOS 14 باقابلیت‌هایی نظیر بهینه‌سازی قلم اپل و امکان تشخیص دست خط رونمایی کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، سیستم‌عامل iPadOS 14 نه‌تنها بسیاری از ویژگی‌های جدید iOS 14 نظیر لایبرری نرم‌افزارها و ویجت‌های صفحه‌نمایش را به ارث برده است بلکه دارای قابلیت‌های جدیدی است که همگی آن‌ها مختص آیپد طراحی شده‌اند.
 
یکی از بهینه‌سازی‌های بزرگ این نسخه مربوط به قلم اپل و معرفی قابلیت جدیدی به نام Scribble روی آیپد است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که در هر جایگاه متنی به‌صورت دستی به نوشتن بپردازید و متن شما به‌صورت خودکار به حالت دیجیتال درمی‌آید. اگر دست خط شما در صفحه نقاشی‌ها قرار داشته باشد می‌توانید بدون دخالت باقی تصویر کشیده شده تنها متنی که در آن نوشته‌اید را انتخاب کنید.
 
علاوه بر این شما می‌توانید رنگ متن را تغییر داده و آن را در یک سند حرکت بدهید. اپل در دمویی نشان داده است که می‌تواند هر دو زبان‌های انگلیسی و چینی را در یک خط تشخیص بدهد و نیز قدرت تشخیص آدرس‌ها و شماره تلفن‌هایی که به‌صورت دستی نوشته‌شده‌اند را نیز دارد.
 

 
 
از دیگر ویژگی‌های شایان ذکر این نسخه از سیستم‌عامل آیپد قابلیت جستجوی عمومی جدید است. تنها با تایپ کردن در نوار جستجو می‌توانید به‌سرعت نرم‌افزاری را باز کرده یا به سندی دسترسی داشته باشید. شما همچنین می‌توانید از این طریق به جستجو در وب بپردازید، واژه‌های جدیدی تایپ کنید و از این طریق نتایج جستجوی برتر در این رابطه را در سافاری مشاهده کنید.
 
همچنین نوار کناری این نرم‌افزار نیز به‌صورت کامل تغییر کرده است و قابلیت مسیریابی جدیدی به تمام نرم‌افزارهای هسته‌ای اپل به آن افزوده شده است. اپل این نوار کناری جدید را در نرم‌افزارهایی نظیر فوتوز نمایش داده است و شما برای مثال ازآنجا می‌توانید عکسی را به سمت نوار کناری درگ کرده و آن را به آلبوم ویژه‌ای وارد کنید. این نوار حتی در نرم‌افزار یادداشت‌ها و فایل‌ها نیز نمایش داده می‌شود.
 
علاوه بر تمامی قابلیت‌های یادشده، نتایج سیری ازاین‌پس در قسمت پایین و سمت راست تصویر نشان داده می‌شوند. تماس‌های ورودی نیز از دیگر تمام صفحه‌نمایش را اشغال نخواهند کرد و به‌صورت کوچک شده در بخش اعلانات در قسمت بالای صفحه‌نمایش داده خواهند شد.
 


کد مطلب: 61368

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61368/امکان-تشخیص-دست-خط-سیستم-عامل-ipados-14-افزوده

ايتنا
  https://www.itna.ir