۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۷

بهبود عملکرد و امنیت مرورگر سافاری با به‌روز رسانی جدید این نرم‌افزار

ایتنا- کمپانی اپل در به‌روزرسانی جدید مرورگر سافاری نه‌تنها طراحی این نرم‌افزار را تغییر داده است بلکه چند قابلیت جدید نیز به آن اضافه کرده است.
بهبود عملکرد و امنیت مرورگر سافاری با به‌روز رسانی جدید این نرم‌افزار
در رقابت میان مرورگرهای وب، هر یک از این نرم‌افزارها در تلاشند تا با ارائه نوآوری و سهولت در کاربرد، سهم بیشتری را از بازار به خود اختصاص دهند.
کمپانی اپل نیز به منظور پررنگ‌تر کردن مرورگر "سافاری" خود، در به‌روزرسانی جدید این مرورگر، نه ‌تنها طراحی این نرم‌افزار را تغییر داده است، بلکه چند قابلیت جدید نیز به آن اضافه کرده است.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، یکی از اصلی‌ترین تغییرات اعمال‌ شده در به‌روزرسانی جدید مرورگر سافاری، مربوط  به ‌سرعت آن است، به صورتیکه که اپل مدعی شده است که نسخه جدید سافاری می‌تواند صفحات را 50 درصد سریع‌تر از کروم باز کند.
نکته مهم دیگر اینکه مصرف باتری این نسخه نیز به نسبت قبل، بسیار پایین است.
 
قابلیت حفظ حریم خصوصی هوشمند نیز به سافاری افزوده شده است و شما می‌توانید با کلیک روی دکمه نظارت بر حریم خصوصی ویژه‌ای ببینید که سافاری چه مواردی را مسدود کرده و چه دسترسی‌هایی را نیز امکان‌پذیر کرده است.
همچنین اگر می‌خواهید به‌صورت جزئی‌تر در رابطه با حریم خصوصی خود در هر وب‌سایت بدانید، می‌توانید از بخش گزارش حریم خصوصی این نرم‌افزار استفاده کنید.
 
 
 
علاوه بر این قابلیت‌ها، امکان شخصی‌سازی نیز هم‌اکنون در سطوح مختلفی بهبود یافته است.
سافاری هم‌اکنون از ای پی آی WebExtensions پشتیبانی می‌کند و به همین خاطر پلاگین‌های نوشته‌شده برای مرورگرهایی نظیر کروم در این مرورگر نیز کار خواهند کرد.
همچنین افزونه‌های مختلفی از طریق اپ استور مک قابل دسترسی خواهند بود. حتی صفحه اصلی شما در سافاری طراحی جدیدی داشته است و علاوه بر انتخاب پس‌زمینه شخصی‌سازی‌ شده، می‌توانید محتوای مهم هرروز را در بخش‌های مختلف آن مشاهده کنید.
 
نکته شایان توجه اینکه شما اگر توسعه‌دهنده هستید، می‌توانید نسخه جدید سافاری را به‌عنوان بخشی از نسخه بتای سیستم ‌عامل macOS Big Sur تست کنید، و در غیر این صورت باید برای عرضه نسخه تست عمومی آن تا جولای صبر کنید.
گفته شده که نسخه Big Sur به‌صورت عمومی در پاییز عرضه خواهد شد.

اپل هنوز هم برای جذب کاربران کروم و موزیلا راه درازی در پیش دارد، اما به‌روزرسانی‌های از این‌ دست، می‌تواند به این کمپانی رسیدن به این هدف کمک بزرگی بکند.
 
کد مطلب: 61367
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام