کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قابلیت پیش‌بینی آینده با فیس‌بوک!

4 تير 1399 ساعت 11:07

ایتنا -فیس‌بوک از عرضه اپلیکیشنی برای پیش‌بینی آینده به نام فورکست خبر داده و قصد دارد با همکاری متخصصان از آن برای پاسخگویی به برخی سوالات مهم استفاده کند.




عموم مردم سوالات زیادی در مورد زمان عرضه واکسن ویروس کرونا و بسیاری از تحولات مهم سیاسی و اجتماعی دیگر دارند. اپلیکیشن جدید فیس‌بوک به نام فورکست به متخصصان و آینده پژوهان امکان می‌دهد تا پیش‌بینی‌های خود را ثبت کنند تا در آینده مشخص شود آیا این پیش‌بینی‌ها صحیح بوده‌اند یا خیر.

به گزارش ایتنا از فارس، فورکست با سیستم عامل آی.او.اس سازگار است و مشخص نیست آیا نسخه اندرویدی آن به بازار می‌آید یا نه. متخصصان یادشده تنها با دعوت فیس‌بوک می توانند وارد محیط برنامه فورکست شده و پیش‌بینی‌های خود را اعلام کنند. البته آنها باید استدلال های خود را نیز به طور مفصل تشریح کنند. سپس عموم مردم می توانند به پیش‌بینی‌های مختلف رای دهند تا مشخص شود استدلال‌های کدامیک از متخصصان بیشتر به مذاق عموم مردم خوش آمده است.

استفاده از فورکست از امروز با دریافت پیش‌بینی‌های محققان و دانشگاهیان در مورد اثرات و پیامدهای شیوع ویروس کرونا آغاز می شود. هنوز مشخص نیست فیس‌بوک قصد دارد چه استفاده‌ای از این اطلاعات به عمل آورد.


کد مطلب: 61356

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61356/قابلیت-پیش-بینی-آینده-فیس-بوک

ايتنا
  https://www.itna.ir