۰
plusresetminus
شنبه ۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۴

تاخیر در عرضه هواوی میت 30 به خاطر مشکلات در تامین تراشه

ایتنا - قوانین جدید صادراتی اساسا همه شرکت‌های آمریکایی را از تامین قطعات نیمه‌هادی، متریال‌ها یا خدماتی که ممکن است نهایتا به دست هواوی یا یکی از شرکت‌های زیرمجوعه آن همچون HiSilicon برسند منع می‌کنند.
تاخیر در عرضه هواوی میت 30 به خاطر مشکلات در تامین تراشه
هواوی در تامین تراشه‌های هایسیلیکون با مشکل مواجه شده و ناچار به ارزیابی مجددی از توانائیش برای تولید انبوه اسمارتفونهای بعدیش شده است. این، به نوبه خود، می‌تواند این شرکت را ناچار به تاخیر حداقل یک یا دو ماهه در تولید و رونمایی متعاقب از سری هواوی میت 30 نماید.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، وزارت بازرگانی آمریکا در ماه گذشته تصمیم به بستن یک گریزگاه قانونی گرفت که هواوی ظاهرا از آن برای دور زدن محدودیتهایی که برای استفاده این شرکت از محصولات و تکنولوژیهای آمریکایی وضع شده بود بهره‌برداری می‌کرد. قوانین جدید صادراتی اساسا همه شرکتهای آمریکایی را از تامین قطعات نیمه‌هادی، متریالها یا خدماتی که ممکن است نهایتا به دست هواوی یا یکی از شرکتهای زیرمجوعه آن همچون HiSilicon برسند منع می‌کنند. هایسیلیکون یک شرکت تابعه هواوی است که تراشه‌های Kirin را تولید می‌کند که تامین توان بیشتر اسمارتفون‌های پیشرفته هواوی و آنر را بر عهده دارند.

 

اثرات اعلام قوانین جدید آمریکا تقریبا فوری بود به طوری که امثال شرکت TSMC سفارش‌های هواوی و های‌سیلیکون را به حال تعلیق در آوردند. اکنون گزارشهایی منتشر شده است مبنی بر اینکه هواوی از تامین‌کنندگانش خواسته است که تولید قطعات دیگر را، تا زمانی که بررسی شرایط را به پایان برساند، «تا اطلاع ثانوی» به حال تعلیق در آورند.
 
با اینکه هواوی قطعا مقداری موجودی از جدیدترین مدل تراشه کیرین خود در انبار دارد، ولی پرسش اینجاست که آیا این موجودی برای تامین تقاضا، نه تنها برای گوشیهای هواوی میت 30 جدید بلکه حتی برای پرچمدارهای آنر، کفایت می‌کند یا نه. هواوی به احتمال فراوان به سراغ دیگر تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان نیمه‌هادی‌ها خواهد رفت ولی به نظر می‌رسد که سامسونگ، که به احتمال فراوان شریک جدید آن در این حوزه باشد، هنوز برای چنین شراکتی آمادگی ندارد.
 
 
کد مطلب: 61353
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام