۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۰
نایب‌رییس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت:

توسعه شبکه ملی اطلاعات وضعیت اینترنت را نیز بهبود می‌بخشد

ایتنا - مصرف اینترنت در ایام کرونا افزایش پیدا کرد و به‌دنبال آن، اینترنت با افت کیفیت روبه‌رو شد.
توسعه شبکه ملی اطلاعات وضعیت اینترنت را نیز بهبود می‌بخشد

به گفته نایب‌رییس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، افزایش ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات و شبکه بین‌الملل و همچنین ترغیب کاربران به استفاده از ‌اینترنت ثابت، به‌ بهبود وضعیت شبکه در مقایسه با دو ماه گذشته منجر شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مصرف اینترنت در ایام کرونا افزایش پیدا کرد و به‌دنبال آن، اینترنت با افت کیفیت روبه‌رو شد. چنانچه در حوزه موبایل، میانگین سرعت اینترنت از حدود ۱۱ مگابیت‌برثانیه به پنج مگابیت‌برثانیه در کرونا هم رسید و در حوزه اینترنت ثابت هم مواردی از جمله حضور افراد در منازل و همچنین ارائه بسته‌های رایگان، به افزایش ترافیک و افت کیفیت منجر شد.

این موضوع با استناد به آمار جهانی، رتبه اینترنت موبایل ایران را در ماه مارس سال ۲۰۲۰، به ۷۹ از میان ۱۴۱ کشور و رتبه اینترنت ثابت را به ۱۵۳ از میان ۱۷۶ کشور رساند که در مقایسه با ماه ژانویه، حاکی از افت ۹ رتبه‌ای در اینترنت موبایل و سقوط ۳۱ پله‌ای در اینترنت ثابت بود و البته اعتراض کاربران اینترنتی هم بر این موضوع صحه گذاشت که کیفیت شبکه اینترنت با کاهش مواجه شده است.

اما طبق آخرین آمار منتشرشده در ماه می سال جاری میلادی، سرعت اینترنت موبایل به رتبه ۶۷ رسیده که حاکی از صعود ۳ رتبه‌ای نسبت به ماه ژانویه و صعودی ۱۲ رتبه‌ای نسبت به ماه مارس است. در حوزه اینترنت ثابت، نیز رتبه ایران به ۱۲۹ رسیده که اگرچه نسبت به ژانویه ۲۰۲۰، سقوطی ۷ پله‌ای را تجربه کرده اما درمقایسه با ماه مارس، با ۲۴ رتبه صعود مواجه شده است.

در این راستا سجاد بنابی -نایب‌رییس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت- به ایسنا گفت: حجم مصرف داده از بهمن ۹۸ تا فروردین ۹۹ نزدیک به ۱۰۰ درصد رشد داشت که سهم عمده  این رشد متعلق به ترافیک و محتوای داخلی بود. این عدد اکنون نسبت به فروردین با ۲۰ درصد کاهش مواجه شده که البته خیلی هم کم نشده و همچنان از بهمن‌ماه بیشتر است. اما در همین مدت چند اتفاق اساسی افتاد که در بهبود وضعیت لایه دسترسی نقش داشت.

وی ادامه داد: شرکت ارتباطات زیرساخت ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات را حدود ۱.۴ ترابیت‌برثانیه، معادل ۱۴۰۰ گیگابیت‌برثانیه و ظرفیت شبکه بین‌الملل کشور را حدود ۵۰ درصد افزایش داد، در لایه دسترسی هم ظرفیت اپراتورهای ثابت یعنی مخابرات و FCP‌ها حدود ۲۰۰ درصد رشد یافت. این افزایش ظرفیت باعث شد ما سعی کنیم رشد مصرف شبکه موبایل را تا حد زیادی کاهش داده و کاربران را به سمت استفاده از شبکه ثابت از جمله ADSL، VDSL، FTTH و شبکه ثابت وایرلس TD-LTE ترغیب کنیم.

نایب‌رییس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به محدودیت فرکانسی اظهار کرد: باتوجه به اینکه فرکانس اپراتورها تا حد زیادی اشباع شده بود، مخصوصا فرکانس‌های پایین که برای کیفیت مکالمه و پوشش لازم است و نه انتقال داده، تلاش کردیم فضایی ایجاد کنیم که با ورود تکنولوژی VDSL توسط مخابرات و FCP‌های دیگر، مصرف کاربران را به سمت اینترنت ثابت ببریم.
کد مطلب: 61347
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
همه به نوعی اذعان دارند که اینترنت علاوه بر ضرورت ، نشان از تمایل روزافزون مردم برای استفاده و دسترسی به این فن آوری نوین برای کسب دانش و ارتباط با مردم جهان دارد . امنیت اطلاعات ملی بسیار مهم است و محدوده چرخش اطلاعات ملی در شبکه داخلی یا همان ملی هم ضرورت ، اما داشتن دسترسی به دانش روز جهانی هم ضرورتی غیر قابل انکار ، امید آنکه اینترنت ملی یا همان شبکه داخلی عامل قطع و یا عدم دسترسی عمومی به اینترنت جهانی نشود.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام