۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۱

راهکار جالب دانشمندان برای جلوگیری از برخورد شهاب سنگ به زمین

ایتنا- محققان به‌تازگی موفق به کشف روشی برای مبارزه با شهاب‌سنگ‌های آسمانی شده‌اند که بسیار امن بوده و خطری برای انسان ندارد.
راهکار جالب دانشمندان برای جلوگیری از برخورد شهاب سنگ به زمین
محققان به‌تازگی موفق به کشف روشی برای مبارزه با شهاب‌سنگ‌های آسمانی شده‌اند که بسیار امن بوده و خطری برای انسان ندارد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، بسیاری از دانشمندان بر این باورند که راه‌حلی که می‌توان برای مبارزه با شهاب‌های آسمانی و خطر تهدیدکننده آن‌ها برای زمین اتخاذ کرد، خرد کردن آن‌ها است اما عده‌ای دیگر از دانشمندان این راه‌حل را مناسب نمی‌دانند و بر این باورند که هنوز هم نمی‌توان جلوی برخورد تکه‌های خردشده با زمین را گرفت.
 
این دسته از محققان به‌تازگی به راه‌حلی ایمن‌تر رسیده‌اند. آن‌ها سیستمی را پیشنهاد کرده‌اند که  می‌تواند شهاب‌سنگ را به سنگ‌های کوچک‌تر تکه کند، تکه‌های بزرگ‌تر و حجم اصلی شهاب‌سنگ را دور بیندازد و آن را از سیاره ما دور کند. این روش نیازمند یک کابل بسیار بزرگ است و همین امر موجب می‌شود که شهاب‌سنگ تکه‌تکه و خرد نشود.

 

محققان هنوز موفق نشده‌اند که این روش را در واقعیت تست کنند و به همین خاطر از نسخه‌ای شبیه‌سازی‌شده از این سیستم استفاده کرده و ایده خود را بررسی کرده‌اند. این تیم تحقیقاتی در رابطه با نتیجه این شبیه‌سازی اعلام کرد که این روش برای حفاظت از زمین در برخی شرایط کارآمد است.
 
برای آزمایش این راه‌حل در دنیای واقعی مشکلاتی وجود دارد که اولین آن‌ها نیاز به شهاب‌سنگی کوچک در قدم اول است. علاوه بر این پیاده‌سازی روش یاد شده نسبت به راه‌حل دور کردن جرم آسمانی خطرناک با استفاده از موشک یا فضاپیما زمان بیشتری نیاز دارد.
 
این روش در صورت استفاده از یک سیستم تشخیص و پاسخ مناسب بسیار خوب عمل خواهد کرد اما زمان انجام گیری آن بسیار زیاد است. بااین‌حال این روش نیز به قدرت انسان برای حفاظت از تهدید شهاب‌سنگ‌ها و اجرام اسمانی می‌افزاید و درصورتی‌که بتوان زمان برخورد شهاب‌سنگ با زمین را به‌درستی تخمین زد می‌توان از این روش بهره برد.
کد مطلب: 61335
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام