۰
plusresetminus
شنبه ۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۰

ادوبی رسما از پایان سال 2020 هشدار می‌دهد: نرم‌افزار فلش را حذف کنید

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن است که ادوبی به‌زودی حتی به کاربران اجازه استفاده آزاد از فلش را نخواهد داد و این پلاگين را به‌صورت کامل منقرض خواهد کرد.
ادوبی رسما از پایان سال 2020 هشدار می‌دهد: نرم‌افزار فلش را حذف کنید
گزارش‌ها حاکی از آن است که ادوبی به‌زودی حتی به کاربران اجازه استفاده آزاد از فلش را نخواهد داد و این پلاگین را به‌صورت کامل منقرض خواهد کرد.
 
به گزارش ایتناو به نقل از  engadget، همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزار ادوبی با پایان سال 2020 پشتیبانی از فلش را به‌صورت کامل خاتمه می‌دهد اما به‌تازگی میزان جدی بودن این شرکت در انجام این کار با ارائه سندی ویژه مشخص شده است.
 
گزارش‌ها حاکی از آن است که ادوبی در طی ماه‌های آینده از شما درخواست خواهد کرد که فلش را از سیستم خود حذف کنید و به‌این‌ترتیب به‌تمامی کاربران خبر می‌دهد که زمان آن فرا رسیده است تا این پلاگین را کنار بگذارند. همچنین این کمپانی به صورتی کاملا بدیهی دانلود فلش را لغو خواهد مرد و اخطار داده است که به‌زودی و با شروع 2020 از اجرای محتوای فلش در پلیر جلوگیری خواهد کرد.
 
البته جدیتی که ادوبی در رابطه با لغو استفاده از این پلاگین نشان می‌دهد چندان تعجب‌برانگیز نیست. فلش به‌عنوان یک کابوس امنیتی شناخته می‌شود و اگر به کاربران اجازه داده شود که بدون پشتیبانی از این پلاگین استفاده کنند، هکرها می‌توانند به‌راحتی از طریق آن نقاط ضعف دستگاه را کشف کرده و از آن‌ها سو استفاده کنند.
 

بااین‌حال معمولا توسعه‌دهندگان پشتیبانی از نرم‌افزار خود را به این روش انجام نمی‌دهند و بسیار نادر است که توسعه‌دهنده‌ای حتی به کاربر اجازه ندهد که از نرم‌افزاری استفاده کند. معمولا عدم پشتیبانی از یک نرم‌افزار به معنای آن است که مسئولیت استفاده از آن بر عهده کاربر خواهد بود ولی او هنوز اجازه دسترسی به آن نرم‌افزار را دارد. اما اوضاع در رابطه با فلش و ادوبی اندکی فرق دارد.
 
این رویکرد ادوبی نسبت به مواضعی که این کمپانی در یک دهه گذشته در رابطه با ادوبی داشت کاملا متفاوت است. در آن زمان ادوبی اصرار می‌کرد که اپل با درخواست آیفون‌ها و آیپدها به استفاده از HTML5 به‌جای فناوری فلش سعی دارد تا در دنیای وب به اعمال محدودیت‌هایی بپردازد. اما در حال حاضر ادوبی فلش را به‌عنوان یک‌بار اضافی تلقی می‌کند که بر دوش این کمپانی سنگینی می‌کند.
کد مطلب: 61331
برچسب ها: ادوبی فلش پلیر
مرجع : www.engadget.com
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام