کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اظهار نظر جالب تیم کوک درباره تاثیر فرهنگ فناوری بر روی تغییرات اجتماعی

سايت خبری ايتنا , 11 تير 1399 ساعت 6:00

ایتنا- تیم کوک در طی مصاحبه‌ای ویژه به نقش مهم آیفون‌ها در ایجاد تغییرات اجتماعی گسترده نظیر اعتراضات اجتماعی اخیر آمریکا اشاره کرد.


تیم کوک در طی مصاحبه‌ای ویژه به نقش مهم آیفون‌ها در ایجاد تغییرات اجتماعی گسترده نظیر اعتراضات اجتماعی اخیر آمریکا اشاره کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، تیم کوک به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی اپل اظهار کرده است تحت تأثیر نقشی که آیفون‌های کمپانی‌اش در دامن زدن به تغییرات اجتماعی نظیر آنچه درنتیجه نمایش ویدیوی ثبت شده از مرگ جورج فلوید اتفاق افتاده دارند، قرار گرفته است.
 
تیم کوک در این رابطه اظهار کرد که:«ما تحت تأثیر این امر قرار گرفته‌ایم. اگر به زمان گذشته نگاه کنید بسیاری از تغییرات اجتماعی بزرگ به دلیل ثبت یک ویدیو توسط یک فرد انجام شده است. این امر در رابطه با آنچه در بیرمنگام اتفاق افتاد نیز صادق است و در رابطه با آنچه در سلما اتفاق افتاده نیز صدق می‌کند.»
 


جورج فلوید سیاه‌پوست غیر مسحلی بود که به دلیل فشار پای افسر پلیس روی گردنش به مدت 9 دقیقه از دنیا رفت. او در این مدت به افسر گوشزد کرده بود که نمی‌تواند نفس بکشد. ویدیوی منتشر شده از این قتل به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد و موجب ایجاد اعتراضات بزرگی در 140 شهر آمریکا شد.
 
تیم کوک در ابتدای ماه میلادی جاری اعلام کرد که اپل طرح برابری و عدالت نژادی را با تعهدی 100 میلیون دلاری راه‌اندازی خواهد کرد. او در نامه‌ای سرگشاده در رابطه با نژادپرستی از کشور خود خواست که برای ایجاد تغییر در این رابطه تلاش بیشتری بکند.


کد مطلب: 61330

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61330/اظهار-نظر-جالب-تیم-کوک-درباره-تاثیر-فرهنگ-فناوری-روی-تغییرات-اجتماعی

ايتنا
  https://www.itna.ir