۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۰

کروم به زودی دست از سر رم کامپیوترها برمی‌دارد!

ایتنا- گوگل تصمیم دارد تا کروم را با استفاده از روش مایکروسافت اج به‌روزرسانی کرده و احتیاج به رم در این مرورگر را کاهش بدهد.
کروم به زودی دست از سر رم کامپیوترها برمی‌دارد!
گوگل تصمیم دارد تا کروم را با استفاده از روش مایکروسافت اج به‌روزرسانی کرده و احتیاج به رم در این مرورگر را کاهش بدهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، گوگل سال‌ها برای کاهش نیاز کروم به رم دستگاه تلاش کرده است و در همین راستا به‌زودی نسخه ویندوز 10 این مرورگر بهینه‌سازی‌های قابل‌توجهی را دریافت خواهد کرد.
 
 گزارش‌ها حاکی از آن است که یکی از مهندسان گوگل اخیرا مشخص کرده است که در به‌روزرسانی جدید گوگل تکنیکی به کار رفته است که با الهام گیری از مایکروسافت اج بوده و موجب کاهش استفاده از رم و بهبود عملکرد دستگاه می‌شود. این تکنیک مدیریت رم جدید در کروم « Segment Heap» نام دارد که بر اساس تجربه مایکروسافت در رابطه با مایکروسافت اج می‌تواند استفاده از رم را تا 27 درصد کاهش بدهد.

 

البته نباید فراموش کرد که نحوه عملکرد این بهینه‌سازی‌ها در هر سیستمی متفاوت است اما تست‌ها نشان داده‌اند که این روش می‌تواند به هنگام مرور وب صدها مگابایت از رم دستگاه را آزاد کند. این مهندس گوگل اعلام کرده است که سیستم‌های چندهسته‌ای بیشترین سود را از این به‌روزرسانی خواهند برد و بهینه‌سازی کروم در آن‌ها به نحو احسن اجرا خواهد شد.
 
گوگل سعی دارد تا این قابلیت را با استفاده از کیت توسعه‌دهنده ویندوز 10 ایجاد کرده و به‌زودی برای کاربران عرضه کند. البته این قابلیت موجب افزایش عملکرد چشم‌گیر این مرورگر نخواهد شد اما به کاهش استفاده از رم به هنگام باز بودن چندین تب به‌صورت همزمان کمک خواهد کرد.
کد مطلب: 61327
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام