کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آغاز تست‌های قابلیت موقعیت مکانی تعاملی در گوگل مپ

سايت خبری ايتنا , 12 تير 1399 ساعت 12:00

ایتنا- قابلیت جدید گوگل که هنوز در مرحله تست قرار دارد به صاحبان کسب‌وکار اجازه می‌دهد که موقعیت مکانی خودشان را راحت‌تر روی نقشه پین کنند.


قابلیت جدید گوگل که هنوز در مرحله تست قرار دارد به صاحبان کسب‌وکار اجازه می‌دهد که موقعیت مکانی خودشان را راحت‌تر روی نقشه پین کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، گوگل قابلیت واقعیت افزوده جدیدی را برای استریت ویو آزمایش می‌کند که برای نمایش موقعیت مکانی کاربران بسیار مفید خواهد بود. این قابلیت پین‌های تعاملی ویژه‌ای را به استریت ویو می‌افزاید که درواقع برخی از آیکون‌هایی که به هنگام استفاده از سربرگ اصلی این نرم‌افزار مشاهده می‌کنید را تکرار می‌کنند. برای مثال پین‌های نارنجی‌رنگ نشان‌دهنده رستوران‌ها و آیکون‌های آبی نشان‌دهنده کسب‌وکارهای عمومی است.
  
با قرار دادن نشان‌گر موس روی یک آیکون باکس معلقی برایتان به نمایش درمی‌آید که حاوی نام موقعیت مکانی و توضیحی مختصر در رابطه با آن است. شما همچنین در این بخش رتبه‌بندی بازخورد کاربران از آن مکان را مشاهده خواهد کرد و می‌توانید تا حدی از میزان مخارج خرید کردن در آن مکان یا رفتن به آن آگاه شوید.
 


در این میان کلیک کردن روی پین‌ها موجب می‌شود که منوی کناری گوگل مپ برایتان نمایش داده شود و از این طریق می‌توانید فهرست جامع‌تری را مشاهده کنید. علاوه بر این شما برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با کسب‌وکار انتخابی‌تان نیازی به خروج از استریت ویو ندارید.
 
به نظر می‌رسد که گوگل در حال حاضر این ویژگی را برای برخی از کاربران نرم‌افزار مپز عرضه کرده است. گزارش‌های به‌دست‌آمده خبر از آن می‌دهد که یکی از کاربران توانسته است در شهرهای بزرگی نظیر بوستن و نیویورک به این پین‌ها دسترسی پیدا کند. همچنین به نظر می‌رسد که این قابلیت فعلا برای برخی از مشترکان تحت وب فعال است.
 
با توجه به تست‌های انجام شده توسط این کمپانی در گذشته می‌توان نتیجه گرفت که این قابلیت ممکن است هیچ‌گاه به نرم‌افزار زنده این کمپانی راه پیدا نکند. بااین‌حال گوگل فناوری واقعیت افزوده را به‌عنوان ابزاری ارزشمند برای مسیریابی تلقی می‌کند و قصد دارد تا در آینده کارهای بیشتری را با کمک این فناوری انجام بدهد.
 


کد مطلب: 61318

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61318/آغاز-تست-های-قابلیت-موقعیت-مکانی-تعاملی-گوگل-مپ

ايتنا
  https://www.itna.ir