۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۰

اتمام همکاری مرسدس و بی.ام.و برای ساخت خودروهای خودران

ایتنا- همکاری مرسدس و بی ام و برای ساخت و توسعه فناوری خودروهای خودران به پایان رسیده است اما ممکن است این مشارکت در آینده از سر گرفته شود.
اتمام همکاری مرسدس و بی.ام.و برای ساخت خودروهای خودران
همکاری مرسدس و بی.ام.و برای ساخت و توسعه فناوری خودروهای خودران به پایان رسیده است اما ممکن است این مشارکت در آینده از سر گرفته شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، پس از کمتر از یک سال کمپانی‌های بی.ام.و و مرسدس به مشارکت خود برای ساخت و توسعه فناوری خودروهای خودران خاتمه دانند. این دو خودروساز خوش‌نام این تصمیم را «دوجانبه و دوستانه» خواندند و اعلام کردند که ممکن است در آینده این مشارکت را از نو آغاز کنند.
 
البته شماری از فاکتورهای مؤثر باعث اتخاذ این تصمیمات شدند. این دو کمپانی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که توسعه یک پلتفرم نقلیه خودران مشترک پیچیده‌تر و هزینه‌برتر ازآنچه تصور می‌کردند بود. امضای این توافق‌نامه همچنین گفتگوی مشترک بین کارشناسان داخلی این دو کمپانی و تأمین‌کنندگان را با تأخیر روبرو کرد.

 

البته بی ام و و مرسدس هر دو در این زمینه بلندپروازانه عمل کردند. زمانی که این کمپانی در جولای گذشته از این همکاری پرده برداشتند اظهار مردند که هدفشان این است که تا سال 2024 خودروهای خودران سطح 4 را با توانایی انجام رانندگی در آزادراه و پارک کردن به بازار عرضه کنند.
 
بااین‌حال برخی از مدیران این صنعت نظیر جیم هکت به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی فورد اعلام کرد که کمپانی‌ها در رابطه با زمان عرضه این فناوری غلو کرده‌اند. همچنین لوبر نیز در سال 2019 اعلام کرد که هنوز تا مشاهده پر تکرار خودروهای خودران در جاده‌ها فاصله داریم. مطالعه جدیدی نیز دریافته است که رانندگان آمریکایی در رابطه با ایده خودروهای خودران چندان مشتاق نیستند.
 
اگرچه بی.ام.و و مرسدس به‌صورت مشترک روی فناوری خودران کار نخواهند کرد اما هنوز در موارد دیگر با یکدیگر شراکت‌هایی دارند. برای مثال کمپانی‌های آئودی، بی.ام.و و مرسدس در سال 2015 در همکاری با یکدیگر پلتفرم نقشه Here کمپانی نوکیا را به مبلغ 3.07 میلیارد دلار خریداری کردند.
 
کد مطلب: 61316
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام