۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲

ساخت پنل‌‌های خورشیدی با کیفیت‌تر و ارزان‌تر توسط تسلا

ایتنا- به‌روزرسانی جدید پنل‌های خورشیدی تسلا موجب افزایش 10 درصدی بهره‌وری و کاهش 17 درصدی قیمت آن‌ها شده است.
ساخت پنل‌‌های خورشیدی با کیفیت‌تر و ارزان‌تر توسط تسلا
به‌روزرسانی جدید پنل‌های خورشیدی تسلا موجب افزایش 10 درصدی بهره‌وری و کاهش 17 درصدی قیمت آن‌ها شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، نام کمپانی تسلا بیشتر یادآور صنعت خودروسازی است اما شاید جالب باشد بدانید که این کمپانی درزمینهٔ صنایع دیگر از قبیل پنل‌های خورشیدی نیز فعالیت دارد و به ساخت پنل‌های سنتی یا نمونه‌های جدید مشابه با کاشی‌های سقفی می‌پردازد.
 
اگرچه استفاده از پنل‌های مشابه کاشی‌های سقفی نویددهنده استفاده گسترده از این فناوری برای انرژی تجدید پذیر است اما پنل‌های خورشیدی سنتی هنوز هم راه‌حلی مناسب برای علاقه‌مندان به استفاده از این فناوری تلقی می‌شود. تسلا به همین منظور پنل‌های خود را به نحوی به‌روز کرده است که بهره‌وری آن‌ها 10 درصد افزایش‌یافته و نیز قیمت هم کاهش پیدا کرده است.
 

ازآنجاکه طراحی و اندازه این پنل‌ها با به‌روزرسانی یاد شده تغییری نکرده است و همچنان مانند گذشته باقی‌مانده است پس می‌توان گفت که تسلا قدم بزرگی در افزایش بهره‌وری آن‌ها برداشته است. گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که تسلا این پنل‌های سایز متوسط را پیش از به‌روزرسانی در رده 7.56 کیلوواتی قرار داشته اما هم‌اکنون آن‌ها در رده 8.16 کیلوواتی قرارگرفته‌اند.
 
قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول نیز از 19500 دلار به 16000 دلار کاهش پیدا کرده است. به‌این‌ترتیب این افزایش بهره‌وری در کنار کاهش قیمت 17 درصدی پنل‌های خورشیدی تسلا موجب می‌شود که بسیاری از مالکان تصمیم بگیرند که از فناوری انرژی خورشیدی تسلا استفاده کنند.
 
بااین‌حال همه شرایط به نفع بخش فناوری خورشیدی تسلا نیست و برخی از پنل‌های خورشیدی این کمپانی در یکی از فروشگاه‌های وال مارت و انبار آمازون آتش گرفته‌اند. این کمپانی همچنین اخیراً پیش‌فروش‌های یک‌ساله کاشی‌های سقفی خورشیدی خود را نیز لغو کرده است. بااین‌حال امیدواریم که این پنل‌های خورشیدی جدید بتوانند مشکلات نسل‌های قبلی خود را جبران کرده و اعتماد کاربران را جلب کنند.


مطالب مشابه:
نسل جدید تسلا مدل اس رکورد جدیدی برای خودروهای برقی ثبت کرد
وانت برقی تسلا، از یک شوخی یا یک عنصر کلیدی در دنیای حمل ‌و نقل
خودروهای تسلا به‌ زودی با عابران پیاده حرف می‌‌زنند!
دزدی که می‌‌خواست تسلا مدل 3 را بدزد، توسط نرم‌‌افزار امنیتی این ماشین دستگیر شد
ایلان ماسک: حتی اگر دستگیرم کنید باز هم خط تولید تسلا را باز می‌کنم






 
کد مطلب: 61315
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام