۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱

سرعت اینترنت موبایل در ایران ۱۲ پله صعود کرد!

ایتنا - متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران تا ماه می سال جاری میلادی، ۲۸.۸۳ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را با ۱۲ پله صعود در مقایسه با ماه مارس سال ۲۰۲۰، به ۶۷ از میان ۱۳۸ کشور رسانده است.
سرعت اینترنت موبایل در ایران ۱۲ پله صعود کرد!


سرعت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه بوده و یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود. در ایران در حالی که تا چندین سال پیش برخی معتقد بودند فناوری اطلاعات و اینترنت، جزو کالاهای لوکس است و اینترنت ۱۲۸ کیلوبیتی برای دسترسی مردم کافی است، اکنون دیگر کمتر کسی از اهمیت استفاده از اینترنت غافل است و فناوری اطلاعات به پدیده‌ای ضروری در زندگی افراد تبدیل شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، طبق اطلاعات وب‌سایت Speedtest که شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند. در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل در تمامی کشورها، ۳۱.۹۵ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود، ۱۱.۳۲ مگابیت‌برثانیه بود. متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت پهن‌باند ثابت نیز در تمامی کشورها، ۷۴.۲۳ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود، ۴۰.۷۹ مگابیت‌برثانیه اعلام شد.

در حال حاضر و طبق آخرین آمار منتشرشده تا ماه می ۲۰۲۰، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۳۳.۷۱ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۰.۸۹ مگابیت‌برثانیه است. همچنین در حوزه اینترنت ثابت، متوسط جهانی سرعت دانلود، ۷۶.۹۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۴۱.۰۹ مگابیت‌برثانیه است.
 

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه می ۲۰۲۰، به ترتیب به کره جنوبی (۱۰۰.۲۲ مگابیت‌برثانیه)، امارات متحده عربی (۹۹.۶۷ مگابیت‌برثانیه)، چین (۹۷.۱۰ مگابیت‌برثانیه)، قطر (۸۹.۱۱ مگابیت‌برثانیه) و هلند (۷۳.۶۹ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد. همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به سنگاپور (۲۰۵.۱۳ مگابیت‌برثانیه)، هنگ‌کنگ (۱۸۳.۲۴ مگابیت‌برثانیه)، تایلند (۱۷۰.۱۴ مگابیت‌برثانیه)، رومانی (۱۵۹.۳۱ مگابیت‌برثانیه) و سوییس (۱۵۵.۹۴ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

وضعیت اینترنت ثابت و موبایل در ایران
اینترنت موبایل ایران در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ با متوسط سرعت دانلود ۲۷.۵۳ مگابیت‌برثانیه در رتبه ۷۰ قرار داشت، در بخش اینترنت پهن‌باند ثابت نیز ایران با متوسط سرعت دانلود ۱۸.۴۱ مگابیت‌برثانیه، جایگاه ۱۲۲ جهانی را کسب کرده بود.
 

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۸.۸۳ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۵۹ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۶۷ از میان ۱۳۸ کشور رسانده و در مقایسه با رتبه ۷۰ در ژانویه سال جاری میلادی، حاکی از صعود ۳ رتبه‌ای است.

همچنین نسبت به ماه مارس سال جاری که ایران در رتبه ۷۹ قرار داشت، صعودی ۱۲ رتبه‌ای را تجربه کرده است. طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از آذربایجان و باهاماس کندتر و از فیجی و تونس سریع‌تر است.

 

همچنین در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۱۵.۷۵ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۹.۹۱ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۱۲۹ از میان ۱۷۳ کشور رسانده و در مقایسه با ژانویه سال جاری میلادی که اینترنت ثابت ایران در رتبه ۱۲۲ قرار داشت، سقوطی ۷ پله‌ای را تجربه کرده است. این در حالی است که در ماه مارس، اینترنت ثابت ایران در رتبه ۱۵۳ قرار داشت و در دو ماه گذشته، با ۲۴ رتبه صعود مواجه شده است. طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از کنیا  کندتر و از هندوراس و مالدیو سریع‌تر است.

 

 
کد مطلب: 61303
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
همه این گزارشات حاکی از رشد و تلاش پیگیر مدیران دلسوز و فهیم است ، با توجه به شرایط ، چنین تلاش ها و نتایجی جای قدردانی فراوان دارد ، به امید روزی که از صدر نشینان تمامی زمینه های علمی و فناوری های نوین باشیم.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام